عضو شورای اسلامی شهر آبادان بیان کرد:

ادغام سازمان ها در سایر شهرداری ها تجربه ناموفقی بوده و شهردار آبادان در این باره تامّل کند/لزوم ارایه برنامه کوتاه و بلند مدت از سوی شهردار جدید آبادان

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۹:۴۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۰۹۹۰۷
ادغام سازمان ها در سایر شهرداری ها تجربه ناموفقی بوده و شهردار آبادان در این باره تامّل کند/لزوم ارایه برنامه کوتاه و بلند مدت از سوی شهردار جدید آبادان
عضو شورای اسلامی شهر آبادان بر ضرورت کار کارشناسی و انجام مشورت پیش از ادغام سازمان ها توسط شهرداری آبادان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، عبدالله کعبی در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر آبادان که با حضور شهردار جدید در سالن اجتماعات شورای اسلامی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: انتظار داریم شهردار برنامه یکساله و سپس برنامه جامع و کامل ۵ ساله خود را به شورای شهر ارایه دهند تا پس از بررسی در صحن علنی شورا تمامی برنامه ها برای انجام بهتر، اولویت بندی شوند.

او گفت: امیدواریم پیگیری های شهردار، در خصوص موضوع اختصاص ۳۵ درصد عوارض آلایندگی به سازمان محیط زیست با حمایت استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی  و فرماندار پیگیری ها به سرانجام برسد و انتظار داریم شهردار برای این موضوع که بر روی درآمدهای عمومی شهرداری تاثیر زیادی دارد، برنامه مشخصی داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان به کاهش اضافه کاری پرسنل شهرداری اشاره کرد افزود:  به این موضوع کاملا واقف هستم که شهرداری از لحاظ درآمدی دچار مشکل جدی شده اما شهردار در نظر داشته باشد که کاهش اضافه کاری نباید شامل پرسنل خدمات شهری، فضای سبز و تنظیفات شود.

او خطاب به رییس شورای شهر آبادان خواستار تعامل و همکاری با سایر ادارات و ارگان های شهر آبادان شد و بیان کرد: لازم است از سرپرست جدید اداره آبفا و مدیران گاز و برق و مخابرات و سایر دستگاه ها برای حضور در جلسه شورای شهر دعوت کنیم تا در خصوص پرداخت جرایم حفاری به شهرداری که متاسفانه تا کنون این جرایم به حساب شهرداری واریز نشده است، نتیجه گیری شود.

کعبی با بیان اینکه انتقادات مردم را با جان و دل می پذیریم، ادامه داد: مردم نسبت به ما انتقاد دارند. کاملا به شهروندان حق می دهیم ما را مورد نقد خود قرار دهند. گفتمان نقد و انتقاد از مدیران و مسوولان، کمک بزرگی به پیشبرد و اصلاح امور می کند.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر آبادان گفت: شهردار آبادان باید قبل از هر تصمیم نهایی با اعضای شورای شهر مشورت کند و اعضای شورا را در کنار خود ببیند. ادغام سازمان ها در خرمشهر و اهواز انجام شده اما تجربه این ادغام به ضرر شهرداری است که حتما باید شهردار در این زمینه تصمیم دقیق و کارشناسانه ای بگیرد.

کعبی همچنین به همکاری و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص تخصیص اعتبار برای پروژه های شهرداری نیز اشاره و اضافه کرد: اعتبار ویژه ای از سوی سازمان منطقه آزاد اروند برای تکمیل پروژه های عمرانی شهر آبادان اختصاص داده شده است. نگرانی منطقه آزاد اروند این است که در گذشته اعتبار پروژه های شهر آبادان را تامین کردند اما اقدام خوبی در این زمینه صورت نگرفت و پروژه ها به سرانجام مشخصی نرسید.

او با بیان اینکه ساکنین مناطقی مانند بخشی از ذوالفقاری و سلیج شرقی و غربی نیازمند خدمات رسانی بیشتر هستند، افزود: متاسفانه ساکنین این مناطق فاقد سند مالکیت ملکی هستند و مشکل صدور سند مالکیت اهالی این مناطق باید با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، استانداری خوزستان و نمایندگان مجلس حل شود.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان بر لزوم اجرایی شدن مصوبات شورای اسلامی شهر آبادان توسط شهردار و سرپرستان مناطق و سازمان های شهرداری تاکید و ابراز کرد: متاسفانه مصوبات شورای شهر از سوی شهرداران قبلی به مرحله اجرا در نمی آمد لذا شهردار جدید باید در این خصوص ضمن اجرایی نمودن مصوبات شورای شهر به مدیران مناطق و سازمان ها نیز دستورات لازم را ابلاغ کنند.

کعبی گفت: شهردار باید در خصوص سیستمی شدن واریزی های حوزه شهرسازی، درآمد و نوسازی به صورت جدی ورود کنند تا تخلفی رخ ندهد و شبهه ای علیه پرسنل عزیز و شریف شهرداری ایجاد نشود.

عضور شورای شهر آبادان در پایان ضمن انتقاد از عملکرد معاونت سرمایه گذاری شهرداری آبادان با بیان اینکه باید اسم این معاونت را تغییر داد، تصریح کرد: متاسفانه چه در گذشته و چه حال این معاونت هیچ گونه خروجی و جذب سرمایه ای نداشته است. شهرداری باید از این معاونت برای درآمد پایدار استفاده کند اما متاسفانه این‌ معاونت به جای فرصت سازی به یک تهدید برای شهرداری آبادان تبدیل شده است. معاونت سرمایه گذاری باید با تعریف بسته های سرمایه گذاری برای جذب سرمایه گذار تلاش بیشتری کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز