رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خبر داد:

قرارداد تولید لوله‌های نفتی بدون درز در خوزستان به امضا رسید

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۷:۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۰۶۹۲۲۸
قرارداد تولید لوله‌های نفتی بدون درز در خوزستان به امضا رسید
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب با شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای تولید لوله‌های بدون درز(مانیسمان) از سایز ۲ تا ۶ اینچ به توافق رسید.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امیرحسین نظری با اشاره به اینکه این توافق یک تحول بزرگ در تولید این تجهیزات نفتی در درون خوزستان است، اظهار کرد: شرکت نفت در برخی پروژه های خود نیاز به تامین لوله های مانیسان بدون درز دارد که پیش از این شرکت نفت با صرف هزینه های کلان این لوله ها را از خارج کشور تامین می کرد.

او گفت: با رایزنی که بین شرکت نفت، سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان و شرکت گروه ملی انجام گرفت تلاش شد تا از این پس تولید این لوله ها توسط گروه ملی انجام شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: با سخت تر شدن تحریم ها شرکت نفت قادر به خرید و وارد کردن این لوله ها که در تولید تسلیحات نظامی هم کاربرد دارند، نشده است.

نظری بیان کرد: پیش از این کشور چین این لوله ها را با قیمتی پایین تر از تولید داخل برای جذب مشتری به شرکت نفت در ایران به فروش می رساند، گروه ملی در این توافق موافقت کرده است که این لوله ها را با همان قیمت کشور چین به شرکت نفت تحویل دهد.

او اضافه کرد: تولید این لوله در استان خوزستان نه تنها موجب کاهش هزینه های شرکت نفت می شود بلکه در رونق تولید و کسب و کار شرکت گروه ملی نیز موثر است.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: برای تولید این لوله قراردادی بین شرکت نفت و گروه ملی منعقد شده و مراحل نهایی این توافقنامه در دست انجام است.

نظری در پایان افزود: یک ماه پیش نشستی با حضور این شرکت ها و معاون وزیر نفت برگزار شد و مقرر شد از این پس شرکت نفت هیچ گونه وارداتی برای تامین این لوله ها برای انجام پروژه های خود نداشته باشد و گروه ملی لوله های مانیسمان مورد نیاز شرکت نفت را تولید کند.

لازم به ذکر است که در ماه های اخیر تلاش شده تا با ایجاد ارتباط هر چه بیشتر شرکت های بزرگ با واحدهای تولیدی درون استان خوزستان از واردات تجهیزات و قطعات جلوگیری شود، این کار به کاهش هزینه های شرکت ها و رونق تولید کمک شایانی می کند.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران اکنون با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون و ۴۳۵ هزار تن فرآورده های فولادی و ۴۳۰ هزار تن تولید شمش فولادی ضمن تامین بخش عمده ای از نیازهای کشور، یکی از صادرکنندگان مهم محصولات فولادی است.

 

 

نظر شما