مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد:

خرمشهر صاحب"خانه خلاق صنایع دستی" خواهد شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۲:۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۰۸۹۱۴۱
خرمشهر صاحبخانه خلاق صنایع دستی خواهد شد
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند از شروع طرح مطالعاتی مرمت و احیای ساختمان هلال احمر خرمشهر(کنسولگری سابق انگلیس) و تبدیل این ملک به خانه خلاق صنایع دستی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، محسن قنبری ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ساختمان هلال احمر خرمشهر یکی از بناهای مهم ثبت شده در فهرست آثار ملی است که تا کنون هیچ طرح مرمت و احیای کامل و یکپارچه ای برای آن تهیه نشده است.

او با تاکید بر اینکه کلیه اقدامات مرمتی که تا به حال در  این بنای تاریخی انجام شده به صورت پراکنده و ناقص بوده، گفت: همین امر باعث ایجاد خسارت و آسیب هایی به بخش های مرمت شده و سایر قسمت های بنا شده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: در هر طرح مرمت و احیا که انجام می شود باید از ابتدا کاربری نهایی و حتی بهره بردار مشخص باشد و بدانیم چه کاری قرار است انجام شود؛ در واقع برای جلوگیری و کاهش هر گونه تغییرات احتمالی تمام عملیاتی که انجام می دهیم باید در قالب این مطالعات باشد.

قنبری بیان کرد: به دلیل اینکه در خرمشهر تا به حال مرکز صنایع دستی نداشته ایم، این ملک تبدیل به خانه خلاق صنایع دستی خواهد شد که متشکل از موزه صنایع دستی، کارگاه های آموزشی، فروشگاه، نمایشگاه و بخشی از آن نیز فضای اداری میراث فرهنگی خرمشهر خواهد شد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند در توضیح اجرای این طرح، اضافه کرد: مرمت و احیای این پروژه در سه بخش محوطه سازی و مرمت ساختمان اصلی و تجهیز فضاها اجرا خواهد شد و امیدواریم با تصمیم و حمایت فرمانداری، شورای شهر و شهرداری خرمشهر با توجه به وظیفه ای که در قبال توسعه فضاهای فرهنگی و احیای بناهای تاریخی دارند در بخش محوطه سازی داخلی و بیرونی مشارکت کنند تا این بنای تاریخی به یکی از مراکز و پاتوق های فرهنگی خرمشهر تبدیل شود و بتواند فضای پیرامون خودش را نیز توسعه دهد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز