در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار خوزستان تاکید شد:

لزوم تسریع در جذب و اعطای تسهیلات کم بهره کرونایی به اصناف متقاضی

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۱۷:۴۲:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۷۰۹۲
لزوم تسریع در جذب و اعطای تسهیلات کم بهره کرونایی به اصناف متقاضی
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: با توجه به شرایط حاکم بر بازار و تعطیلی اصناف، تسهیلاتی از سوی مرکز در نظر گرفته شده است؛ بخشی از این تسهیلات باقی مانده که باید به صورت فوری و با هماهنگی بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی هرچه سریع تر این تسهیلات کم‌بهره جذب و به متقاضیان اعطا شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان و اعضای این ستاد در محل استانداری برگزار شد، بر تسریع در اختصاص تسهیلات کم بهره به متقاضیان که برای دوران تعطیلی کرونا پیش بینی شده است، تاکید شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در حاشیه این نشست اظهار کرد: امروز هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان با سه دستور کار برگزار شد. یکی از دستور کارها بحث تسهیلات جهش تولید بود که بر اساس آن ۲۸ طرح بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری می‌توانند از تسهیلات با یارانه استفاده کنند.

مهرداد نیکو افزود: بانک‌های عامل این طرح‌ها مشخص و قرارداد عاملیت با بانک‌ها منعقد شده است و در مرحله بعد، قراردادها به سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌شوند تا به این طرح‌ها تسهیلات کم‌ بهره تعلق بگیرد.

او گفت: در دیگر دستور کار امروز هشت شهر خوزستان که دارای سازمان اتوبوسرانی هستند مورد بررسی قرار گرفتند تا این امکان برای آن‌ها فراهم شود که بتوانند نسبت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خود اقدام کنند.

نیکو بیان کرد: از این هشت شهر، سه شهر قراردادهای خود را منعقد کرده‌اند و برای دو شهر نیز تسهیلات ابلاغ شده است و در حال مبادله موافقت‌نامه با سازمان برنامه استان هستند. باقی شهرداری‌ها نیز کارشان در حال انجام است.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه در انتهای سال قرار داریم باید فرآیند کار تسریع و کارها به صورت ویژه پیگیری شود تا به صورت ویژه از تسهیلات مورد نظر برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی استفاده کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در پایان در خصوص تسهیلات کرونا نیز اضافه کرد: با توجه به شرایط حاکم بر بازار و تعطیلی اصناف، تسهیلاتی از سوی مرکز در نظر گرفته شده است؛ بخشی از این تسهیلات باقی مانده که باید به صورت فوری و با هماهنگی بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی هر چه سریع تر این تسهیلات کم‌ بهره جذب و به متقاضیان اعطا شود.

 

نظر شما
پرونده ویژه