سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان خبر داد:

رشد ۴ برابری ثبت شکایت ها در سامانه ۱۹۰/رسیدگی به بیش از ۱۶۰۰ مورد شکایت بهداشتی ثبت شده

۱۴۰۰/۰۱/۰۵ - ۱۷:۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۱۵۶۳۲۴
رشد ۴ برابری ثبت شکایت ها در سامانه ۱۹۰/رسیدگی به بیش از ۱۶۰۰ مورد شکایت بهداشتی ثبت شده
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان از رسیدگی به بیش از ۱۶۰۰ مورد شکایت بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت این شهرستان در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، نجمه سید آقا میری بعد از ظهر امروز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به مشکلات بهداشتی مربوط به آب، مراکز دارای تجمع، پسماند، موادغذایی و سایر مشکلات شهری و همچنین عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور افراد دارای علایم کرونا در برخی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اداره ها؛ تیم بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای این مرکز به بیش از ۱۶۰۰ مورد شکایت شهروندان که در قالب شکایت حضوری و همچنین ثبت در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت بود، رسیدگی نموده است.  

او گفت: بیش از ۸۰ درصد از این موارد از طریق سامانه ۱۹۰ و سایر موارد در مراجعه های حضوری شهروندان ثبت شده و در مجموع مشکلات مرتبط با موضوع آب و عدم رعایت دستورالعمل ‎‌های بهداشتی در پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ بیشترین موارد شکایت را به خود اختصاص دادند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ضمن تشکر از همکاری شهروندان در گزارش مشکلات بهداشتی در سامانه  ۱۹۰ افزود: رشد حدودا چهار برابری ثبت شکایات بهداشتی در سامانه مذکور ما را در رسیدگی موثرتر به مشکلات بهداشتی یاری نموده است.

آقا میری بیان کرد: اعلام نواقص به اداره ها ذیربط به ویژه آبفا و شهرداری و در مواردی اعلام به مراجع قضایی، معدوم‌سازی مواد غذایی فاسد، صدور اخطار برای رفع نواقص و پلمب مراکز متخلف به ویژه مراکز عرضه و سرو قلیان از جمله اقدام های صورت‌ گرفته به منظور رسیدگی به موارد شکایت شده بوده است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان در پایان اضافه کرد: سامانه ۱۹۰ به منظور دریافت شکایت و پیشنهادهای شهروندان به صورت ۲۴ ساعته فعال است و موارد مطرح‌ شده در این سامانه ظرف مدت حداکثر ۷۲ ساعت توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این مرکز پاسخ داده می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز