معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند تشریح کرد:

تحقق ۸۰ درصدی راهبردهای جهش تولید در اروند/تعیین راهبردهای لازم و مدیریت جهادی منطقه آزاد اروند برای تحقق شعار ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۷:۲۱:۴۶
کد خبر: ۱۱۵۷۵۶۳
تحقق ۸۰ درصدی راهبردهای جهش تولید در اروند/تعیین راهبردهای لازم و مدیریت جهادی منطقه آزاد اروند برای تحقق شعار ۱۴۰۰
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: 80 درصد از راهبردهایی که در سال 1399 تعیین کرده بودیم، محقق و خروجی آن بهره برداری از 21 واحد تولیدی بود.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سیدعلی موسوی در اولین نشست برنامه ریزی معاونت مطبوعش در سال در سال جدید با اشاره به اقدام های انجام شده طی دو سال اخیر در خصوص رونق و جهش تولید، اظهار کرد: با یک مدیریت جهادی به دنبال این هستیم که فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال محقق شود.

او گفت: در سال ۹۸ که با عنوان "رونق تولید" نامگذاری شد، با همکاری هیات مدیره و مدیر ارشد سازمان منطقه آزاد اروند توانستیم ۱۲ راهبرد را تعیین و با تمهیداتی که اندیشیده شد، بیش از ۱۰ واحد صنعتی راکد را به چرخه تولید بازگردانیم و ۲۳ واحد صنعتی دیگر را به بهره برداری رساندیم.

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص عملکرد این معاونت در سال ۱۳۹۹ که به نام سال "جهش تولید" نامگذاری شده بود، افزود: از همان ابتدای سال طی بازدیدهای میدانی و تشکیل کارگروه ها و کمیته های مختلف؛ ۲۰ راهبرد را تعیین کردیم و به یاری خدا توانستیم یک سال بسیار خوبی را در بین مناطق آزاد و سرزمین اصلی داشته باشیم.

موسوی بیان کرد: با بررسی های انجام شده، ۸۰ درصد راهبردهایی که در سال ۱۳۹۹ تعیین کرده بودیم محقق و خروجی آن بهره برداری از ۲۱ واحد تولیدی بود که کارنامه قابل قبولی برای این معاونت است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در توضیح میزان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال این ۲۱ واحدصنعتی، اضافه کرد: سه هزار و 850 میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و ۴۷ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی به همراه ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۴۲ نفر از دستاوردهای مهم سال جهش تولید بود که جا دارد از همکاران بخش، صنعت، تولید، گمرک، بازرگانی، سرمایه گذاری و روابط عمومی در رسیدن به این موفقیت، تشکر کنم.

این مقام مسوول افزود:در این مدت ۴۷۱ میلیون دلار میزان واردات ماشین آلات و مواد اولیه واحدهای صنعتی را شاهد بودیم، همینطور صدور ۲۵ مجوز کمیسیون ارزش افزوده برای واحدهای صنعتی منطقه که رقم بسیار بالایی در بین دیگر مناطق محسوب می شود و به تعبیری انقلابی در بحث تولید منطقه به شمار می رود.

او با ابراز خرسندی از احقاق ۸۰ درصد از راهبردهای سال گذشته، گفت: با تمهیداتی که در راهبردهای سال ۱۴۰۰ تعیین شده به دنبال آن هستیم که ۲۰ درصد باقی مانده از سال پیش را در سال جاری محقق کنیم.

موسوی گفت: در سال ۱۴۰۰ ضمن داشتن نگاه درست، جهادی و مدیریت واردات، به دنبال مانع زدایی و حمایت از تولیدات داخلی و جهش تولید در راستای پیشرفت کشور و منطقه هستیم.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در پایان با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان"تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" توسط مقام معظم رهبری، اضافه کرد: امسال باید عینیت ببخشیم و جامع عمل بپوشانیم به فرمایشات مقام معظم رهبری و شاهد رشد و شکوفایی در بخش سرمایه گذاری، صنعت و تجارت در منطقه آزاد اروند باشیم.

 

نظر شما