استاندار خوزستان در مرز شلمچه بیان کرد:

فعلا هیچ اظهار نظری در خصوص برگزاری مراسم اربعین نمی توان کرد/ظرفیت حمل و نقل ریلی - آبی و هوایی برای زایران در شلمچه فراهم است

۱۴۰۰/۰۲/۰۲ - ۲۱:۲۶:۱۸
کد خبر: ۱۱۶۹۰۷۷
فعلا هیچ اظهار نظری در خصوص برگزاری مراسم اربعین نمی توان کرد/ظرفیت حمل و نقل ریلی - آبی و هوایی برای زایران در شلمچه فراهم است
استاندار خوزستان گفت: برای برگزاری همایش پیاده روی اربعین تصمیم گیری نشده ولی ⁦ظرفیت حمل و نقل ریلی، آبی و هوایی در خرمشهر و شلمچه برای زایران فراهم است

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز پنجشنبه در جریان بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در حال حاضر نمی توان در خصوص برگزاری مراسم پیاده روی اربعین اظهار نظر قطعی کنیم و در حال بررسی شرایط و زیرساخت‌ها هستیم.

او با اشاره به کمبودهای مرز چذابه گفت: بارانداز، خروجی زایران مرز ایران و عراق، پارکینگ ها، جاده دسترسی از پارکینگ تا پایانه و آب از مهمترین مشکلات در مرز چذابه به شمار می روند که ارگان‌های اجرایی برای رفع آن باید وارد عمل شوند.

استاندار خوزستان با تاکید بر مدیریت بیماری کرونا در مبادی خروجی و ورودی شلمچه بیان کرد: ۲۴ دروازه عبور و مرور به اضافه محل ویژه رفت و آمد زایران خارجی در شلمچه ساخته شده است.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: در این مرز نیز مشکلات مشابهی چون پارکینگ و تامین آب مانند مرز چذابه وجود دارد که در کمترین زمان ممکن باید رفع شوند.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: کارگروه استانی اربعین به زودی تشکیل خواهد شد تا وظایف استان های معین و دستگاه های اجرایی تشریح شوند.

استاندار خوزستان با اشاره به ⁦مشکل آبرسانی در مرزهای خوزستان تاکید کرد: این مشکل پیش از ایام اربعین حسینی در شلمچه و چذابه برطرف خواهد شد.

او با اشاره به اقدام های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در مرز شلمچه توضیح داد: ۸۰ درصد از ساختمان پشتیبانی فوریت های پزشکی، درمانی و درمانگاه مجهز در مرز شلمچه ساخته شده است و تا خرداد ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

سلیمانی دشتکی افزود: این مرکز دارای ۴۰ تختخواب ویژه خدمت رسانی به زایران ایرانی و خارجی و محل قرنطینه بیماران خطرناک است که نتیجه آزمایش آنان در مرز مثبت می شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان افزود: اداره حمل و نقل جاده ای و پایانه ها نیز مجموعه قابل توجهی را در شلمچه احداث کرده است که به زودی با حضور وزیر افتتاح خواهد شد.

او گفت: قرار است استان های معین از نظر ماشین آلات و پشتیبانی به استان خوزستان کمک کنند.

استاندار خوزستان در پایان بیان کرد: ستاد ملی سازمان همیاری های کشور، منابع مختلف استانی ردیف اربعین در راستای رفع مشکلات و همچنین خیران، بنیادها، نهادها و آستان قدس نیز در رفع زیرساخت ها در مرز شلمچه یاری رسان استان خوزستان خواهند شد.

استاندار خوزستان امروز در راس هیاتی از پایانه مرزی شلمچه و چذابه بازدید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز