رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد:

خوزستان از موفق‌ترین استان‌های کشور در مواجهه با ویروس کرونا است/تلاش ویژه برای اختصاص واکسن کرونا به مردم خوزستان

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۰۸:۳۵:۴۳
کد خبر: ۱۱۷۷۴۱۵
خوزستان از موفق‌ترین استان‌های کشور در مواجهه با ویروس کرونا است/تلاش ویژه برای اختصاص واکسن کرونا به مردم خوزستان
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از دید ما خوزستان یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در مواجهه با ویروس کرونا است.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، محمد مهدی گویا در نشست بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا و بررسی تدابیر کنترلی در مرزها و بنادر استان خوزستان برای جلوگیری از ورود کرونای جهش‌یافته به کشور که در معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان به شدت در موج چهارم همه‌گیری کووید ۱۹ درگیر شد و افراد زیادی تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

او با اشاره به این موضوع که از دید ما خوزستان یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در مواجهه با ویروس کرونا بود، گفت: این استان توانست با وجود تعداد بالای بیماران این موضوع را مدیریت کند و با اقدام های انجام شده اکثر این بیماران به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: شاهد هستیم که موارد بیماری به آهستگی در استان کاهش پیدا کرده البته نمی‌خواهم خوشبینانه قضاوت کنم، اما تصورم این است که تا اینجای کار بسیار خوب عمل شده و امیدوارم با اقدام های در پیش، روند کاهشی بیماری را طی روزها و هفته‌های آینده نیز شاهد باشیم.

گویا بیان کرد: با توجه به نزدیکی ایام عید فطر کماکان از مردم عزیز خوزستان انتظار داریم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و نباید اشتباه های گذشته را در برگزاری گردهمایی‌ها و تجمع ها، مهمانی‌ها، عروسی‌ها و عزاداری‌ها تکرار کنیم.

این مقام مسوول وزارت بهداشت اضافه کرد: روزهای سخت و حساسی را پیش‌ رو داریم. نه تنها باید مراقب خودمان و خانواده‌مان باشیم بلکه باید در برابر سلامت دیگران نیز متعهد شویم.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان با اشاره به این موضوع که یک گردهمایی و دورهمی کوچک هم می‌تواند این بیماری را گسترش دهد، تصریح کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا واکسن به صورت ویژه و به اندازه کافی در اختیار مردم خوزستان قرار گیرد.

لازم به ذکر است که در این نشست محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت و نماینده وزارت بهداشت در موضوع کرونا در استان‌های جنوبی، رؤسای دانشگاه و دانشکده‎‌های علوم پزشکی خوزستان، معاونان بهداشت استان و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان بنادر  خوزستان حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز