استاندار خوزستان بیان کرد:

بهره برداری از ۷ طرح آبرسانی خوزستان طی مدت پنج سال با افق ۸ میلیون نفر / ابلاغ ۱۰ هزار میلیارد اعتبار طرح

۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۱۰:۳۲:۳۳
کد خبر: ۱۲۳۵۹۲۳
بهره برداری از ۷ طرح آبرسانی خوزستان طی مدت پنج سال با افق ۸ میلیون نفر / ابلاغ ۱۰ هزار میلیارد اعتبار طرح
استاندار خوزستان با اشاره به اجرای هفت طرح آبرسانی که بنا است آبرسانی کل استان را پوشش قرار دهد گفت: این هفت طرح در مدت پنج سال به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق خلیلیان شامگاه یکشنبه 27 شهریور ماه 1400 در نشست بررسی طرح‌های آبرسانی خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هفت طرح آبرسانی در خوزستان در حال اجراست که بزرگترین آنها طرح آبرسانی غدیر است و حدود ۵۲ درصد جمعیت استان را پوشش خواهد داد.

او گفت: براساس افق و چشم اندازی که برای این طرح های آبرسانی پیش‌بینی کرده‌ایم، توان تامین آب آشامیدنی با کیفیت برای جمعیت هشت میلیون نفر را فراهم خواهد آورد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بخشی از طرح آبرسانی غدیر در حال بهره برداری است و می‌توانیم با سرعت بیشتری نیازهای آبی برخی شهرهای خوزستان را تامین کنیم، افزود: قرار است فردا ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار این طرح ابلاغ شود تا بتوانیم بخشی از لوله انتقال تکمیلی از دز به کرخه و منبع این طرح را انجام دهیم و کیفیت آب طرح و آبرسانی به شهرها و مردم افزایش پیدا کند.

خلیلیان در پایان با بیان اینکه تامین منابع این طرح ها از محل صندوق توسعه ملی و فاینانس داخلی با مشارکت بانک‌های دولتی و خصوصی است، بیان کرد: بنا شد بانک‌ها در این هفته نشستی میان خودشان تشکیل دهند که فاینانس داخلی را تامین اعتبار کنند تا بتوان با سرعت بیشتری این طرح به اتمام برسد.

 

نظر شما