رییس پلیس استان خوزستان خبر داد:

هوشمند سازی- چابک‌سازی و مقتدر سازی از راهبردهای اصلی پلیس است / افزایش ۲۴ درصدی کشفیات مواد مخدر و ۱۱۵ درصدی قاچاق کالا و ارز در خوزستان

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۱۵:۴۷:۱۵
کد خبر: ۱۲۴۴۳۰۹
هوشمند سازی- چابک‌سازی و مقتدر سازی از راهبردهای اصلی پلیس است / افزایش ۲۴ درصدی کشفیات مواد مخدر و ۱۱۵ درصدی قاچاق کالا و ارز در خوزستان
فرمانده انتظامی استان از افزایش 24 درصدی کشفیات مواد مخدر در 6 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز به نقل از پلیس، سردار"سید محمد صالحی" امروز شنبه 17 مهر ماه در مراسم صبحگاه عمومی که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت هفته نیروی انتظامی به تمامی همکاران تلاش‌گر، مجاهدان فی سبیل الله و خانواده‌های آنها، اظهار کرد: این هفته فرصت مغتنمی برای ارایه و نمایش قابلیت‌های ناجا به جامعه و همچنین جلب مشارکت‌های عمومی در برقراری نظم و امنیت و تجلیل از مجاهدانی است که امنیت، آرامش و اقتدار ایران اسلامی مرهون تلاش ها و ایثارگری‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی آنان است.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران چشم انداز سالانه خود را در قالب چند مفهوم ترکیبی و متناسب با شرایط روز انتخاب و به عنوان یک محور و مسیر روشن در قالب شعار سال برای خدمت‌رسانی به آحاد جامعه معرفی کرده، گفت: در سال جاری شعار "پلیس هوشمند، امنیت پایدار" سرلوحه و در دستور کار ناجا قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه برای رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب به مولفه‌هایی نیاز داریم که یکی از آنها هوشمندسازی است، افزود: هوشمندسازی تامین امنیت، تحکیم نظم و اجرای قانون و عدالت از مهمترین مولفه‌های ثبات و سلامت نظام اجتماعی و سیاسی است.

صالحی بیان کرد: "پلیس هوشمند، امنیت پایدار" برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است که می‌فرمایند مردم می‌خواهند ناجا قوی و مقتدر باشد، هوشمند و پیچیده باشد، پلیس هوشمند در ارتقای رضایتمندی شهروندان بسیار تاثیرگذار است .

رییس پلیس استان خوزستان اضافه کرد: همانگونه که سردار"اشتری" فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تاثیر هوشمند سازی بر پلیس‌های تخصصی، گفته؛ "در مجموعه عظیم نیروی انتظامی با وجود ماموریت‌های بسیار می طلبد که در ارایه خدمات به مردم تحول ایجاد کرد و خدمت رسانی را با سرعت و دقت بیشتر و بهره‌برداری از فناوری‌های روز ارایه دهد".

او با بیان اینکه برای هوشمندسازی باید مولفه‌هایی را در نظر بگیریم افزود: در کنار هوشمند‌سازی، چابک‌سازی و مقتدر سازی از راهبردهای اصلی پلیس است، از این رو ارتقای سطح آموزش همکاران یکی از راه‌های رسیدن به هوشمند سازی است.

مقام عالی انتظامی استان خوزستان به خدمات پلیس در شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و گفت: کارکنان فرماندهی انتظامی استان خوزستان تمامی ظرفیت درمانی و بیمارستانی خود را برای ارایه خدمت به مردم در اختیار متولیان امر قرار داده و در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی، کنترل ترددها و سفرها و مقابله قاطع با سوداگران و احتکار کنندگان اقلام بهداشتی و درمانی همکاری و حضور فعال داشتند.

صالحی افزود: در خصوص مشکل ها و بی نظمی‌هایی که طی ماه‌های اخیر در استان داشتیم با برخورد قاطعانه با هنجارشکنان تلاش شد رضایتمندی و احساس امنیت در جامعه افزایش یابد تا نا امن کنندگان محیط زندگی و کسب و کار مردم پیام اقتدار و قاطعیت نظام را به درستی دریافت کنند.

رییس پلیس استان خوزستان در ادامه به آمار و عملکرد مجموعه فرماندهی انتظامی استان طی 6 ماه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: در حوزه برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ با اجرای طرح‌های مختلف کنترل محورهای مواصلاتی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان به حمدالله با همت و تلاش همکارانم، کشفیات مواد مخدر در مقایسه با سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

رییس نیروی انتظامی خوزستان بیان کرد: در برخورد با دارندگان و قاچاقچیان سلاح و مهمات طی نیم سال اول ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش کشفیات در حوزه سلاح‌های جنگی داشته ایم و همچنین در حوزه قاچاق کالا و ارز به لحاظ محاسبه ارزش ریالی ۱۱۵ درصد افزایش داشته است.

صالحی اضافه کرد: در راستای مقابله با اشرار و قاچاقچیان در مرزها، همکاران ما در مجموعه مرزبانی خوزستان تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیاری داشتند به نحوی که در ماه‌های اخیر شهدای عزیزی از مجموعه فرماندهی مرزبانی در راه حفظ و حراست از مرزها تقدیم کردیم.

فرمانده انتظامی استان خوزستان در پایان بیان کرد: از تلاش‌ها و مجاهدت‌های همه همکاران خدوم ناجا و تعامل و همکاری بسیار خوب ریاست و اعضای محترم شورای تامین، رییس کل دادگستری استان، اداره کل اطلاعات، سپاه پاسداران و همه عزیزانی که در اجرای ماموریت‌ها ما را یاری کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز