ضرورت تسریع در رفع مشکل واحدهای تولیدی و بهبود وضع اشتغال خوزستان

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۰:۴۲:۰۶
کد خبر: ۱۲۶۸۳۸۴
ضرورت تسریع در رفع مشکل واحدهای تولیدی و بهبود وضع اشتغال خوزستان
استاندار خوزستان گفت: با حضور دستگاه های مختلف تلاش داریم تا در زمان کوتاهی مشکل واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال را برطرف کنیم تا به چرخه تولید بازگردند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق خلیلیان در حاشیه نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان که با حضور  آقارضا فتوحی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به منظور بررسی  مشکل تعدادی از  واحدهای تولیدی استان برگزار شد، با تاکید بر رفع موانع واحدهای تولیدی با هدف افزایش تولید و اشتغالزایی در استان، اظهار کرد: تلاش داریم تا در زمان کوتاهی مشکل های این واحدها را برطرف کنیم تا به چرخه تولید بازگردند.

او گفت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مشکل های شرکت‌های حوزه صنعت و کشاورزی در ارتباط دستگاه های مختلف بررسی شد و تصمیم لازم برای رفع مشکل های آن‌ها اتخاذ شد تا مسایل مرتبط با تولید و اشتغال استان را به بهترین شکل ممکن برطرف کنیم.

استاندار خوزستان در پایان با تاکید بر این که مصوبه های این کارگروه ملی تلقی می‌شوند، افزود: مصوبه های این نشست می‌تواند بسیار راهگشا باشد از این رو در هر نشست بخشی از شرکت‌ها و موسسه هایی که دارای مشکل هستند، حضور پیدا می‌کنند و با حضور دستگاه های مختلف مربوطه مسایل خود را مطرح می کنند.

لازم به ذکر است که در این نشست موانع چهار واحد تولیدی"شرکت اکسون اروند"،"ماکیان لذیذ شوش"، "شرکت صنایع دریایی شومت اروندان" و "شرکت آجر سفال سیکا شوشتر” مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت آجر سفال سیکا شوشتر برای خرید تجهیزات نیاز به دریافت تسهیلات دارد که در این نشست مصوب شد طی مدت ۱۰ روز  بانک عامل کارشناسی لازم را انجام دهد و براساس این کارشناسی تسهیلات مورد نیاز آن پرداخت شود.

مسوولان شرکت اکسون اروند نیز که سرمایه گذار چینی دارد، درخواست تامین خدمات زیرساختی برای شروع به ساخت و ساز را داشتند که مقرر شد این شرکت زیر ساخت‌های مورد نیاز را با هزینه شخصی خود تامین کند و منطقه آزاد اروند در مبلغ زمینی که به این شرکت فروخته است هزینه زیرساخت را به صورت تهاتر تسویه کند. این شرکت قرار است محصول کربنات تولید کند و برای ۷۰۰ نفر در خرمشهر اشتغال ایجاد خواهد شد.

همچنین شرکت ماکیان لذیذ شوش نیز استمهال معوقه‌های بانکی را درخواست کرده بود که مقرر شد بانک، کار کارشناسی انجام دهد و بر اساس قوانین ستاد تسهیل، استمهال در بدهی انجام شود. این شرکت نیز در تولید مرغ کشتار روز فعال بود که با شیوع کرونا تعطیل و با مشکل های نقدینگی روبه رو شد.

مالک شرکت صنایع دریایی شوکت اروندان که در تولید شناور فعال بوده و هم اکنون غیرفعال است، درخواست استفاده از قانون تسهیل تسویه بدهی بانکی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را کرده بود. در این ستاد مصوب شد که بانک عامل دریافت بدهی این شرکت را بر اساس قانون استمهال بدهی ستاد تسهیل دریافت کند./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز