رییس ستاد انتخابات استان خوزستان خبر داد:

تایید صلاحیت ۷۷ درصد داوطلبان مجلس در هیات‌های اجرایی/ فرصت ۴ روزه اعتراض رد صلاحیت شدگان

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۱۳:۱۵:۱۵
کد خبر: ۹۳۸۲۹۷
تایید صلاحیت ۷۷ درصد داوطلبان مجلس در هیات‌های اجرایی/ فرصت ۴ روزه  اعتراض رد صلاحیت شدگان
رییس ستاد انتخابات خوزستان با بیان تایید صلاحیت ۷۷ درصد داوطلبان گفت: ۶۶۳ نفر از مجموع ۸۵۸ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان تایید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی حسین حسین زاده امروز چهارشنبه با بیان اینکه پس از ثبت نام ها تا زمان احراز صلاحیت ها جمعا ۳۰ نفر انصراف در سطح استان انصراف دادند، اظهار کرد: آمار کلی ثبت نامی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ۸۸۸ نفر بود که با احتساب انصرافی ها، صلاحیت ۸۵۸ نفر طبق تقویم انتخابات در مدت ۱۰ روز بررسی شد.

او با اشاره به تایید صلاحیت ۶۶۳ نفر در هیات های اجرایی استان، گفت: در مجموع صلاحیت ۷۷ درصد از داوطلبان انتخابات در خوزستان توسط هیات‌های اجرایی تایید شد و صلاحیت ۲۳ درصد(۱۹۵ داوطلب) رد و یا احراز نشد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در پایان با اشاره به اینکه آمار تفکیکی داوطلبان تایید و رد صلاحیت شده متعاقبا اعلام می‌شود، افزود: از امروز علت رد صلاحیت‌ها به داوطلبان اعلام می شود و آنها می توانند اعتراض خود را از تاریخ ۲۸ آذر لغایت ۱ دی به مدت ۴ روز به هیات نظارت استان اعلام کنند تا به مدت ۲۰ روز مورد بررسی قرار گیرد.

لازم به ذکر است که استان خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی است و در مجموع ۱۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

در همین راستا ۱۲ حوزه انتخابیه خوزستان هر کدام دارای یک کرسی و حوزه های انتخابیه اهواز و آبادان هر کدام دارای سه نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند.

پیش از این نیز وزیر کشور از تایید صلاحیت حدود ۹۱ درصد از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سراسر کشور خبر داده بود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز