وزیر نیرو خبر داد:

رتبه نخست مدیریت مصرف برق خوزستان در دو سال گذشته/بهره‌برداری از ۱۶۰۰ میلیارد تومان طرح صنعت برق خوزستان از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۲۱:۰۱:۳۷
کد خبر: ۹۶۰۱۴۰
رتبه نخست مدیریت مصرف برق خوزستان در دو سال گذشته/بهره‌برداری از ۱۶۰۰ میلیارد تومان طرح صنعت برق خوزستان از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون
وزیر نیرو گفت: بیش از 1600 میلیارد تومان طرح در صنعت برق خوزستان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون به بهره برداری رسیده و حدود 7 هزار میلیارد تومان طرح دیگر هم در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، رضا اردکانیان امروز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از چهار پروژه صنعت برق خوزستان که در چارچوب پانزدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران انجام شد، اظهار کرد: در بخش برق خوزستان، طرح‌های مهم و موثری در عرصه تامین، تولید و توزیع به بهره‌برداری رسیده که در نگاهی با مقیاس ملی، علاوه بر مجموعه طرح‌های بهره‌برداری شده امروز که بیش از 605 میلیارد تومان برای آنها هزینه شده، دو واحد نیروگاه گازی غرب کارون نیز با سرمایه‌گذاری بخش صنعت نفت کشور با اعتباری افزون‌بر 1440 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده که در مواقع مقتضی به شبکه سراسری کمک می کند.

وزیر نیرو با اشاره به بهره‌برداری افزون بر 1600 میلیارد تومان طرح در صنعت برق خوزستان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون گفت: در این بخش حدود 7 هزار میلیارد تومان طرح دیگر هم در دست اجراست که امید است مطابق برنامه به ثمر برسند.

او گفت: از این حیث، دو هزار و 550 میلیارد تومان مجموعه طرح‌هایی است که در صنعت آب و برق در خوزستان به بهره‌برداری رسید.

اردکانیان با بیان اینکه حداقل 95 درصد تجهیزات برق کشور از تولیدات داخلی تامین می‌شود، گفت: عمده صادرات مهندسی کشور نیز مرتبط با صنعت آب و برق است.

وزیر نیرو افزود: در بخش آب نیز، طرح‌های مهمی با اعتباری حدود 50 هزار میلیارد تومان در خوزستان در حال اجراست و امید می رود بخش‌های عمده‌ای از آن تا پایان دولت تدبیر و امید به ثمر برسد.

اردکانیان بیان کرد: خوزستان هر چند استانی ارزنده در عرصه تامین و تولید به لحاظ گستردگی منابع در اختیار است، اما شاخص‌ترین وجه مثبت و درخشان این استان در عرصه مدیریت مصرف است.

وزیر نیرو تصریح کرد: در تابستان سال‌های 97 و 98 با محاسبات، ارزیابی ها و بررسی های دقیق توسط ستاد وزارت نیرو، خوزستان طی این دو سال در رتبه نخست مدیریت مصرف قرار گرفته است.

او بیان کرد: این که بتوانیم حدود 10 درصد اوج بار خوزستان که استانی صنعتی، کشاورزی، مرزی، گرمسیری و صنعتی به معنای عام خود است را کاهش دهیم، بدون این که وقفه‌ای در تولید و خللی در آسایش و رفاه مردم ایجاد شود، کار بزرگی است و امید می رود نهادینه شود.

وزیر نیرو در پایان افزود: اصلی ترین کاری که جامعه را تاب‌آور می کند اصلاح شیوه‌های مصرف است که پس از آن به مدیریت تقاضا خواهیم رسید.

لازم به ذکر است که وزیر نیرو صبح امروز به همراه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به منظور افتتاح 25 هزار میلیارد ریال پروژه آب و برق خوزستان، در سفری یک روزه وارد اهواز شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما