استاندار خوزستان مطرح کرد:

فعلا ابتکار عمل را در دست داریم/بخشی از جامعه هنوز خطر را درک نکرده است/خطر بروز پیک بیماری در صورت غفلت

۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۰۵:۲۴:۴۸
کد خبر: ۹۷۳۵۴۷
فعلا ابتکار عمل را در دست داریم/بخشی از جامعه هنوز خطر را درک نکرده است/خطر بروز پیک بیماری در صورت غفلت
استاندار خوزستان با اشاره به لزوم کاهش ترددهای خانوادگی گفت: بخشی از جامعه هنوز خطر را درک نکرده اند لذا از شیوخ، معتمدین، بزرگان خوانین خواسته شود تا مردم را تشویق کنند که در منزل بمانند و اجتماعات و مراسم مختلف متوقف شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز،  غلامرضا شریعتی چهارشنبه ۱۴ اسفند ماه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه دو هفته سرنوشت ساز را در حال سپری کردن داریم که خوشبختانه هفته اول با مدیریت در حال گذراندن است و هفته آینده نیز نباید اجازه دهیم شرایط بحرانی شود، اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که برای مقابله با کرونا در سطح استان صورت گرفته خوشبختانه وضعیت بهتر شده است اما همچنان نیاز داریم این اقدامات در هفته آتی نیز با شدت و جدیت بیشتر انجام شود چرا که این هفته نیز هفته حاد و سختی است و نباید اجازه بدهیم که این وضعیت به بحران برسد.

او گفت: مبادی ورودی و خروجی همچنان باید کنترل شود و اگر بیمار مشکوکی پایش شد براساس دستورالعمل وزارت بهداشت قرنطینه شود.

استاندار خوزستان با اشاره به تشکیل کمیته پشتیبانی و تامین ذیل قرارگاه مقابله با کرونا، افزود: این کمیته با ریاست مدیر کل مدیریت بحران استان تشکیل شود و در حوزه مقابله با کرونا پشتیبانی کامل را انجام دهد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه باید تلاش کنیم شرایط را خوب مدیریت کنیم، تصریح کرد: در صورتی که غفلت نماییم خطر بروز پیک این بیماری و از کنترل خارج شدن آن وجود دارد در نتیجه باید بسیار هوشمندانه عمل نماییم و با فکر و برنامه ریزی مسیر فعلی را ادامه دهیم.

شریعتی ادامه داد: از ظرفیت جامعه هدف، شامل شیوخ، معتمدین، بزرگان خوانین بهره برده و از آنها خواسته شود که مردم را تشویق کنند که در منزل بمانند و اجتماعات و مراسم مختلف متوقف شود.

او با اشاره به لزوم کاهش ترددهای خانوادگی اضافه کرد: بخشی از جامعه هنوز خطر را آن طور که باید و شاید لمس نکرده اند هر چند بخش بزرگی از جامعه هوشیاری و همراهی بسیار خوبی داشته است.

استاندار خوزستان تاکید کرد: نباید انفعالی عمل کنیم باید فعالانه ورود کنیم و شرایط را تحت کنترل داشته باشیم که فعلا شرایط کنترل شده و ابتکار عمل را در دست داریم.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: اقداماتی که هفته گذشته انجام دادیم این هفته هم انجام می شود از قبیل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تجمعات مراسم کاهش جلسات و همچنین تعطیلی سلف سرویس ها، جمع آوری مراکز عرضه قلیان، تعطیلی پارک ها، آرایشگاه ها، باشگاه ها، مراکز لیزر و زیبایی تمدید می شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: همچنین اماکن مرکز تجمع همچون مراسم مذهبی نمازهای جمعه و آرامستان ها تعطیل شود و زیارت اهل قبور در آخر هفته لغو شود و مردم جز در موارد ضروری از منازل خارج نشوند.

استاندار خوزستان گفت: رسانه ها و صدا و سیما هم به روند آگاهی بخشی که تا امروز به خوبی انجام شده است، تداوم دهد.

نماینده عالی دولت در خوزستان در پایان بیان کرد: از همه دست اندرکاران مدیران، معاونین، کارشناسان، پزشکان، پرستاران، کادرهای درمانی بالاخص بیمارستان رازی تشکر می کنم همچنین از دستگاه قضایی که تمام قد حمایت و کمک کردند شهرداران، شهرداری اهواز، نیروی انتظامی و نیروهای نظامی صمیمانه تشکر می کنم.

 

 

 

 

نظر شما