مبتلایان به میگرن این "میوه" را بخورند

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۰:۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۱۳۹۹۰۰
مبتلایان به میگرن این میوه را بخورند
یکی از مواردی که باعث تشدید میگرن می‌شود، کمبود منیزیم است و مصرف مواد دارای منیزیم مانند موز و اسفناج به مبتلایان به میگرن کمک می‌کند تا دچار حملات کمتری شوند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، سردرد یکی از شایع‌ترین بیماری‌های بشر و یکی از سردردهای مهم میگرن است. میگرن به معنی «نیمه سر» است و می‌توان گفت سردردهای نیمه سر نام «میگرن» به خودشان می گیرند که در ۶۰ درصد موارد در نیمه سر اتفاق می افتد و در ۴۰ درصد موارد ممکن است کل سر را درگیر کند. 

یکی از ویژگی‌های میگرن این است که مانع از انجام فعالیت‌های روزانه فرد می‌شود. به طور متوسط حدود ۱۵ درصد افراد جامعه مبتلا به میگرن هستند و این بیماری میان زنان شایع‌تر است.

مصرف مسکن‌ها بیشتر از دو تا سه بار در هفته باعث افزایش سردرد می‌شود، کاهش مصرف مسکن، درمان و پیشگیری به موقع یکی از مهمترین عوامل مدیریت سردردهای میگرنی است.

 سردردهای میگرنی می‌تواند حالت‌های شدید داشته باشد. یکی از نشانه‌های میگرن، دوره‌ای و تکرار شونده بودن آن است؛ به طور کلی فرد در طول زندگی چهار تا شش بار این سردردها را تجربه می کند و اگر فردی بیشتر از دو تا سه بار در ماه حمله سردرد داشته باشد لازم است به پزشک مراجعه کند.

تغییرات محیطی در زمینه بروز سردرد میگرنی بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل بیماران دچار سوء تفاهم تشخیص می‌شوند. به عنوان مثال تغییرات آب و هوایی(سرد شدن هوا) از عوامل تغییرات محیطی است.

 قرار گرفتن در نور شدید و آفتاب، در معرض بو و عطرهای مختلف بودن، استنشاق دود سیگار و ... می تواند در شدت گرفتن سردرد میگرنی موثر باشد.

 مصرف غذاهای چرب، غذاهای تند و تیز و ادویه دار، لبنیات پرچرب، فست فودها و شیرینی‌ها در تشدید سردرد میگرنی موثر است.

 کمبود آب هم در تشدید میگرن اثرگذار است و مصرف آب کمک می کند سردرد بهتر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز