"ویروس کرونا" چقدر در هوا دوام می‌آورد؟

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۱۴:۰۱:۲۷
کد خبر: ۹۷۲۸۳۶
ویروس کرونا چقدر در هوا دوام می‌آورد؟
هنگام عطسه و سرفه فرد مبتلا به ویروس کرونا، ذرات ریز مایعات بدن این افراد وارد هوا می‌شود، اما این ویروس زمان زیادی در هوا معلق نمی‌ماند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ کارمند بخش فارسی رادیو و تلویزیون چین با بیان اینکه هم اکنون کروناویروس در چین و برخی کشور‌های دیگر در حال سرایت است، گفت: برای پرهیز از آلوده شدن به بیماری کرونا طبیعتاً همه می‌خواهند بدانند که این ویروس در چه جا‌هایی ممکن است وجود داشته باشد.

این کارمند بخش فارسی رادیو و تلویزیون چین افزود: تصور نکنید ویروس کرونا در مولکول‌های هوا وجود دارد، بلکه این ویروس هنگام عطسه و سرفه فرد مبتلا همراه با ذرات ریز مایعات بدنشان وارد هوا می‌شود، اما همان جا نمی‌ماند بلکه روی سطح اجسام و زمین می‌نشیند و از طریق تماس با اجسام آلوده به این ویروس فرد مبتلا به کرونا می‌شود.

این کارمند بخش فارسی رادیو و تلویزیون چین با اشاره به اینکه کرونا ویروس فقط در درون سلول‌های زنده می‌تواند زنده بماند و خود را تکثیر کند، گفت: به همین دلیل اگر وارد بدن افراد نشود روی اجسام فقط تا چند ساعت می‌تواند زنده بماند.

این کارمند بخش فارسی رادیو و تلویزیون چین ادامه داد: ویروس کرونا در صورت وجود حرارت و رطوبت مناسب عمر بیشتری خواهد داشت، مثلا در حرارت ۲۰ سانتی گراد و رطوبت ۴۵ تا ۵۰ درصد عمر کرونا ویروس جدید می‌تواند تا ۵ روز برسد.

او با تأکید بر اینکه از قرار گرفتن در فاصله یک تا دو متری فردی که عطسه و سرفه می‌کند یا ماسک نپوشیده خودداری کنید، افزود: با دستانی که مستقیما با دستگیره در یا دکمه آسانسور تماس داشته، چشم و بینی خود را لمس نکنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز