سمن‌های جوانان چهارمحال و بختیاری پیشگام در مقابله با کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۱۳:۱۴:۵۰
کد خبر: ۹۸۶۸۴۸
سمن‌های جوانان چهارمحال و بختیاری پیشگام در مقابله با کرونا
تولید 34 هزار ماسک، 500 شیلد و 200 گان، ضد عفونی و گندزدایی 28 شهر و روستا، برگزاری 14 عنوان برنامه شامل پویش ها و مسابقات، تهیه و توزیع 700 بسته مواد غذایی و بهداشتی، همکاری در راه اندازی 3 ایستگاه غربالگری، تهیه و توزیع بیش از 10 هزار لیتر محلول کلر و تهیه و انتشار 57 پیام آموزشی بخشی از فعالیت های سمن های جوانان استان است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد:  بازوان یاریگر هر دولتی در شرایط بحرانی، سمن‌ها یا تشکل های مردم نهادی هستند که به صورت خودجوش و با بهره‌گیری از بضاعت مالی و معنوی اعضا و خیرین به کمک مردم می‌شتابند و در شیوع بحران کرونا نیز 64 سمن‌ حوزه جوانان استان با راه اندازی کارگاه تولید ماسک، ضدعفونی معابر، آگاه سازی جوامع محلی، همکاری در ایستگاه های غربالگری، توزیع بسته های مواد غذایی، شوینده و ... در مقابله با کرونا خوش درخشیدند.

ابراهیم موسوی ادامه داد: از زمان جدی شدن بحث کرونا در کشور، تشکلهای مردم نهاد حضور خود را در میدان مبارزه با این بیماری اعلام کرده و با برنامه‌ریزی و گسترده کردن دامنه خدمات خیراندیشانه خود، گام های اساسی را در اطلاع رسانی، غربالگری، گندزدایی معابر، تولید و توزیع اقلام بهداشتی و ملزومات پیشگیری از کرونا در استان برداشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: این همدلی و همراهی مابین مردم و مسئولین باعث شده که بیماری کرونا تا حد بسیاری در استان تحت کنترل قرار گیرد و میزان شیوع آن فاجعه آمیز نباشد.

موسوی در پایان عنوان کرد: سمن‌ها همواره در بحران ها یار مردم و مسئولین بوده اند و تا پایان این بحران هم به فعالیت های  داوطلبانه خود ادامه خواهند داد،  کارگاه های تولید ماسک همچنان فعال هستند و در مرحله دوم تولید و توزیع پیش بینی می شود حدود 15 هزار ماسک بصورت رایگان مابین جامع هدف توزیع شود.

نظر شما