اسرائیل: سفیر ترکیه استوارنامه خود را در قدس تسلیم خواهد کرد

۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - ۱۵:۴۴:۲۷
کد خبر: ۱۳۶۹۸۵۵
اسرائیل: سفیر ترکیه استوارنامه خود را در قدس تسلیم خواهد کرد
یک مسؤول رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفیر ترکیه استوارنامه خود را در شهر قدس تسلیم خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نوشته روزنامه "زمان" چاپ ترکیه، ایریت لیلیان، کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا در جمع خبرنگاران گفت: سفیر ترکیه همانند سفرای دیگر کشورها استوارنامه خود را در شهر قدس (اشغالی) تسلیم خواهد کرد.

لیلیان با اشاره به اینکه اسرائیل از تمامی کشورهایی که تصمیم گرفتند سفارت خود را به قدس منتقل کنند، بسیار خرسند است، گفت: در حال حاضر کشورهای زیادی تصمیم به انجام چنین کاری ندارند.

پس از تنش‌هایی که ترکیه و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ به دلیل حمله اسرائیل به فلسطینی‌های خشمگین از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای به رسمیت شناخت قدس به عنوان "پایتخت اسرائیل" و انتقال سفارت کشورش به این شهر داشتند، آنکارا و تل‌آویو ازسرگیری کامل روابط خود و تعیین سفرا را اعلام کردند.

کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا در ادامه گفت: خوشبختانه آمریکا سفارت خود را از تل‌آویو به قدس (اشغالی) انتقال داد اما اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، نباید انتظار داشته باشیم که ترکیه جزء اولین کشورهایی باشد که چنین کاری را انجام خواهند داد، امیدوارم ترکیه در آینده سفارت خود را به قدس منتقل کند.

او درباره تاریخ تعیین سفیر نیز گفت: امیدوارم این کار در تاریخ مقررش انجام شود، این امر تنها چند هفته دیگر زمان خواهد برد و به زودی پایان خواهد یافت.

لیلیان افزود: از جمله موانع اصلی که در مسیر روابط اسرائیل-ترکیه وجود دارد، وجود دفتر حماس در استانبول است و این مساله بر کسی پوشیده نیست که اسرائیل از ترکیه انتظار دارد این دفتر را تعطیل کرده و فعالان آن را از آنجا اخراج کند.  

انتهای پیام/ 

نظر شما
نظرات
اگاه
|
-
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
0
0
خود کرده را تدبیر نیست اردوغان باید زیر چرخهای تانک کودتاچیان له میشد ایران و روسیه باید تاوان این ندانمکاری را بدند