سفرهای دبیر شورایعالی مناطق آزاد آغاز شد؛

توسعه مناطق آزاد بدون توقف با حضور "مرتضی بانک"

۱۳۹۶/۰۶/۲۴ - ۱۲:۰۲:۲۸
کد خبر: ۶۱۲۹۴۶
توسعه مناطق آزاد بدون توقف با حضور مرتضی بانک
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای اینکه توسعه در مناطق آزاد بدون توقف به مسیر خود ادامه دهد در روزهای ابتدایی حضور در دبیرخانه به منطقه آزاد قشم سفر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «مرتضی بانک» دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز (جمعه) از پروژه هایی در این منطقه بازدید و در جریان عملکرد این منطقه قرار گرفت. محمد معزالدین معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در این سفر مرتضی بانک را همراهی می کند.

مرتضی بانک در این سفر از پروژه طرح توسعه اسکله بهمن قشم بازدید کرد. این پروژه از مهر ماه سال 1393 با هدف افزایش پهلوگیری شناورهای باری از 7 به 15 فروند با بیش از 650 میلیارد ریال اعتبار در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت. تاکنون این طرح با بیش از 400 میلیارد ریال هزینه 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مراحل بعدی آن نیز با نظارت کارشناسان معاونت فنی و زیربنایی در حال تکمیل است. اجرای عملیات لایروبی، احداث سپرهای فلزی، احداث اسکله ها و ایجاد حوضچه مناسب و ایمن با هدف تسهیل در پهلو گیری شناورهای بزرگ، بخشی از اهداف این پروژه است که به اطلاع مشاور رئیس جمهور رسانده شد. با اجرای این طرح، علاوه بر پهلوگیری همزمان 7 لنج باری، امکان تخلیه و بارگیری برای هشت شناور بزرگ با ظرفیت 5 تا 10 هزار تُنی نیز فراهم می شود.

3

در این پروژه شرایط برای پهلوگیری شناورهای 5 هزار تُن در اسکله بهمن قشم تا دو ماه آینده و مراحل پهلوگیری شناورهای 10 هزار تُن هم در ایام دهه مبارک فجر آماده می شود. تسریع در تخلیه و بارگیری کالا، افزایش واردات و صادرات کالای فعالان اقتصادی در قشم از دیگر اهداف اجرای این طرح بزرگ است.

در ادامه این سفر  مرتضی بانک از سه طرح آماده سازی در غرب شهر قشم بازدید کرد. مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به اتفاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه از سه طرح آماده سازی 98، 74 و 65 هکتاری شهرک های مدرن در غرب شهر قشم بازدید کرد. با ممنوعیت خام فروشی زمین در قشم همزمان با دور اول فعالیت دولت تدبیر و امید، سازمان منطقه آزاد قشم در مشارکت با بخش خصوصی با واگذاری زمین خام در این طرح ها مشارکت کرده است.

2

سازمان منطقه آزاد قشم در طرح 98 هکتاری با 53 درصد، در 65 هکتاری با 52 و در 74 هکتاری با 47 درصد به ترتیب با شرکت تجارت گذرگاه شمالی قشم با 47 درصد، شرکت پدیده سازان قشم 48 درصد و شرکت سرریگ بندر با 53 درصد، مشارکت کرده است.

1

زیرساخت های دو طرح 98 و 65 هکتاری شامل آب، فاضلاب، انتقال پساب، شبکه آبیاری قطره ای برای فضای سبز، جدول گذاری، خیابان کشی، لوله گذاری کابل های شبکه برق و مخابرات، فیبر نوری، فضای سبز و برای نخستین بار در قشم ایجاد کانال برای جمع آوری آب های سطحی اجرا شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز