سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

فعال‌سازی مکانیسم ماشه با باروت خیس اثری ندارد/ در برابر اقدمات آمریکا اقدام متقابل طراحی می‌کنیم

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۰:۲۲:۱۹
کد خبر: ۱۰۶۱۰۱۲
فعال‌سازی مکانیسم ماشه با باروت خیس اثری ندارد/ در برابر اقدمات آمریکا اقدام متقابل طراحی می‌کنیم
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه وجاهت قانونی ندارد و کسی برای آمریکا مشروعیت قائل نیست.

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با ادعای آمریکا مبنی بر فعالسازی مکانیسم ماشه گفت: اقدام آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه وجاهت قانونی ندارد و کسی برای آمریکا مشروعیت قائل نیست.

او افزود: بیانیه پمپئو نشان می‌دهد که در یک دنیای موازی و یک شرایط خاصی به سر می‌برند و گمان می‌کنند که مکانیسم ماشه را فعال کرده‌اند اما مکانیسم ماشه، ماشه‌ای با باروت خیس است. این مکانیزم هیچ اثری ندارد و کسی برای آن نمی‌تواند، مبنایی قائل شود. 

عمویی ادادمه داد: در حقیقت آمریکایی‌ها در مسیر فعال سازی مکانیسم ماشه شکست حقوقی سنگینی را متحمل شدند و شرح ادعای آنها هیچ پذیرشی نداشته است ولی سعی می‌کنند تفسیر نامتعبر از قطعنامه 2231 و روایت غلطی را معتبرسازی کنند. آمریکا ممکن است دست به اقداماتی بزند که از سوی ایران نیاز به اقدامات، بازدارنده دارد. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز رئیس مجلس در صحن علنی به کمیسیون امنیت ملی مأموریت داد که فضای بین‌المللی را در چارچوب ادعای آمریکا رصد کند و در صورتی که آنها بر اقدامات زیاده‌خواهانه خود اصرار کنند، کمیسیون اقدامات متقابلی را طراحی کند. 

عمویی اظهار کرد: نمایندگان ایده‌های مختلفی را برای اقدام متقابل، مطرح می‌کنند. روز گذشته جلسه غیر رسمی را در محل کمیسیون امنیت ملی داشتیم که حدود7  ایده مطرح شد و صاحب‌نظرانی به این جلسه دعوت شده بودند و پیشنهادات خود را بیان کردند. در کمیسیون امنیت ملی نسبت به این ایده‌ها جمع‌بندی خواهیم داشت و متناسب با اقدام آمریکا و هر کشوری که بخواهد با این ادعای آمریکا همراهی کند، اقدام متقابل را طراحی خواهیم کرد. این پیشنهادات را به عنوان طرح به صحن علنی مجلس، ارائه خواهیم کرد تا با حمایت نمایندگان بر حفظ منافع مردم ایران، اصرار کنیم. 

او در توضیح اقدام متقابل ایران گفت: این اقدامات در واکنش به اقدام ایالت متحده است. دو نوع اقدام شناسایی می‌کنیم. اقدام اول شامل اقدامات بازدارنده است. متأسفانه روند تخاصم و دشمنی آمریکا در سال‌های اخیر با ادعای کمپین فشار حداکثری ادامه پیدا کرده و زیاده‌خواهی آمریکا را افزایش داشته است، در همین راستا نیاز است تا عناصر قدرت ملی تقویت شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز