یک چهره اصولگرا مطرح کرد؛

جنس قالیباف میدانی است و نه قانون گذاری/ کاندیدایی که همه سلایق اصولگرایان را به طور ۱۰۰ درصد تامین کند، وجود ندارد/ هنوز هیچ شورایی در جریان اصولگرایی شکل نگرفته

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۱۱:۴۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۹۱۵۵۱
جنس قالیباف میدانی است و نه قانون گذاری/ کاندیدایی که همه سلایق اصولگرایان را به طور ۱۰۰ درصد تامین کند، وجود ندارد/ هنوز هیچ شورایی در جریان اصولگرایی شکل نگرفته
یک چهره اصولگرا گفت: کاندیدایی که همه سلایق اصولگرایان را به طور 100% تامین کند و همه بر آن اتفاق نظر داشته باشند، عملا وجود ندارد

«جواد آرین منش»، فعال سیاسی اصولگرا، در رابطه با بالا گرفتن اختلافات در این جریان در نزدیکی انتخابات ۱۴۰۰ به خبرنگار سیاسی برنا گفت: جریان اصولگرا در دوره های گذشته نیز در چنین مقاطعی به وحدت و همگرایی دست پیدا نکرده است. الان هم در درون این جریان اختلاف سلایق خود نمایی می کند و جریان هایی مثل پایداری و جبهه پیروان خط امام و رهبری و جامعه روحانیت مبارز و جمنا سلایقی متفاوت دارند و قاعدتا کاندیداهای متفاوتی وجود دارد.

او افزود: امروز هم در میان کاندیداهای نظامی و پاسدار و روحانی و... چهره های مختلفی مطرح و اعلام موجودیت کرده اند و برخی از سوی دیگران، مطرح می شوند.

آرین منش تاکید کرد: اصولگرایی باید به سمت شورا و وحدت برود ولی هنوز چنین شورایی شکل نگرفته است. هر چقدر به انتخابات نزدیکتر بشویم تلاش ها برای رسیدن به کاندیدای واحد بیشتر می شود و اگر چهره شاخصی، چون رییسی اعلام موجودیت کند، همگرایی و وحدت آسان تر است.

او اضافه کرد: کاندیدایی که همه سلایق اصولگرایان را به طور 100% تامین کند و همه بر آن اتفاق نظر داشته باشند، عملا وجود ندارد هر کدام از این چهره ها که مطرح شوند، بخشی از جریان اصولگرایی رویکرد مثبت نشان می دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه جابجا شدن ها از رییس مجلس به رییس جمهور لطماتی را به دنبال خواهد داشت، گفت: البته من شخصا عقیده دارم، قالیباف در حوزه های میدانی موفق تر از حوزه قانون گذاری است و در مسئولیت های اجرایی خود بیشتر موفق بوده، جنس او میدانی است.

او اضافه کرد: در شرایط فعلی ما با چالش عدم حضور و مشارکت مردم روبرو هستیم مگر اینکه شرایط رقابتی بوجود بیاید تا رقابت را بالا ببرد. در حال حاضر مشارکت مردم چالش بزرگی برای انتخابات، است.

آرین منش تصریح کرد: شاید اظهارنظر دقیقی باشد که برخی از چهره های اصولگرا ابراز کرده اند که موفقیت ما در گرو مشارکت پایین است چون هر چقدر میزان مشارکت افزایش پیدا کند و رقابت داغ تر شود، قاعدتا جریان اصلاح طلب نفع بیشتری می برد.

یک چهره اصولگرا اضافه کرد: افراد به طور سنتی همواره در انتخابات شرکت می کنند نیروهای متدین، مذهبی، سنتی و مسجدی رای اصولگرایی دارند ولی این افراد، برخی مواقع شرکت می کنند و گاهی شرکت نمی کنند، این طیف و افراد منتقد بیشتر به سمت اصلاح طلبی تمایل دارند.4

نظر شما
پرونده ویژه