رییس دستگاه قضا:

فضا باید برای فساد و مفسدان ناامن شود/ مدیرانی که برای دور زدن تحریم ها تلاش می کنند مورد حمایت جدی قرار می گیرند

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۱۷:۰۸:۲۲
کد خبر: ۱۱۰۹۰۸۱
فضا باید برای فساد و مفسدان ناامن شود/ مدیرانی که برای دور زدن تحریم ها تلاش می کنند مورد حمایت جدی قرار می گیرند
رییس دستگاه قضا گفت: فضا باید برای فساد و مفسدان ناامن شود به گونه‌ای که هیچکس نتواند زیر عنوان نظام اسلامی و خون پاک شهدا، به فساد بپردازد.

به گزارش برنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی در بجنورد، اظهار داشت مبارزه با فساد به مدیران بستگی دارد، هرچند نهادهای نظارتی وجود دارند اما این مدیران باکفایت هستند که اجازه نمی‌دهند فساد در اقتصاد لانه کند.
وی از مدیران فسادگریز و فسادستیز به عنوان سرمایه‌هایی ارزشمند برای مردم و کشور یاد کرد.

رییس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وجود زیرساخت‌های لازم یک بستر مهم و ضروری برای توسعه یافتگی است و البته وحدت و انسجام از لازمه های ضروری برای توسعه در جامعه است و جای خوشوقتی دارد که در استان خراسان شمالی، اقوام مختلف ترک، کرد، ترکمن و فارس در نهایت آرامش در کنار هم برای توسعه منطقه تلاش دارند.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی با اشاره به سفر سال ۹۱ رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی گفت: این سفر نقطه عطفی در تاریخ استان بود و برکات معنوی، اخلاقی و اقتصادی بسیاری برای مردم این خطه داشت.  

وی تصریح کرد: البته بخشی از مصوبات اقتصادی آن سفر رهبری هنوز اجرایی نشده است که نیاز به پیگیری دارد تا مردم از برکات آن به صورت کامل بهره مند شوند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به عمر کمتر از ۲ دهه استان خراسان شمالی گفت: نیاز به توسعه یافتگی در این استان بسیار جدی است و توسعه نیز به مدیران مصمم، با روحیه جهادی و بسیجی نیاز دارد و یقینا چنین مدیرانی می توانند در استان تحول ایجاد کنند.  

حجت الاسلام رییسی با اشاره به تاثیر تحریم‌های دشمنان بر کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب لزوم خنثی سازی تحریم‌های دشمن و بی اثر کردن آنرا راهبرد اساسی نظام اعلام کرده اند.

وی با اشاره به تاثیر نگاه به تحریم ها اظهار داشت: رشد کشور در بخش‌هایی که تحریم بیشتری متوجه آن بوده، بیشتر بوده است، به طور مثال کشور در صنعت دفاعی، صنعت هسته ای و دانش نانو و علم و فناوری، که بیشترین و سختگیرانه ترین تحریم‌های خارجی بر روی آن متمرکز بوده است، بیشترین رشد را داشته است.

رییسی افزود: اگر تحریم ها موثر بود نباید پیشرفتی در این بخش ها می داشتیم، اما اکنون شاهد آن هستیم که در دانش هسته‌ای به نقطه‌ای رسیده ایم که این دانش بومی شده است و علت این همه کینه توزی دشمنان نسبت به دانشمندان هسته‌ای ما نیز همین است که با وجود همه تحریم ها پیشرفت حاصل شده است.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: کشور برای عبور از بحران تحریم به مدیران شجاع و اهل خطر نیاز دارد و مدیرانی که برای دور زدن تحریم ها تلاش می کنند مورد حمایت جدی قرار می گیرند.

رییسی افزود: ما مصصم به آن هستیم که هرچه مانع رشد اقتصادی و رونق تولید در کشور باشد را از بین ببریم و یکی از موانع تولید، قاچاق کالا به ویژه کارچاق کنی های سازمان یافته است و دیگری مشکلات بروکراسی اداری است که گاه برای گرفتن یک مجوز اداری باید ۷۰ خوان را طی کرد و حال آنکه مدیران می توانند مسیرها را برای دستیابی و ارائه مجوز قانونی کوتاه کرده و از سرمایه گذاران واقعی حمایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات آب آشامیدنی در روستاهای خراسان شمالی گفت: براساس گزارش ارائه شده ۲۹۰ روستای منطقه دچار تنش آبی هستند که این امر باید پیگیری و مشکل روستاییان حل شود.  

رییسی با اشاره به مشکل اجرای پروژه ریلی مشهد - بجنورد - گرگان و نیز پروژه کارخانه سیمان سمنگان (در شهرستان مانه و سملقان) که توسط آستان قدس رضوی، ناتمام رها شده است، گفت: در دوره مدیریتی ام در آستان قدس رضوی، این طرح مطرح بود و اکنون، هم استان و هم دستگاه قضا به دنبال رفع مشکلات اجرای این ۲ پروژه هستند.

وی با اشاره به سال پایانی خدمت دولت دوازدهم، گفت: در سال پایانی نه تنها باید از تلاش مسوولان و دولتمردان کاسته نشود بلکه تلاش ها باید مضاعف باشد تا نواقص برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی، امروز برای بررسی وضعیت قضایی خراسان شمالی و سازمان های تابعه وارد بجنورد شد که شرکت در نشست شورای اداری و قضایی استان و دیدار با کارکنان قضایی و اداری، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف، اقشار و اصناف، گروه های جهادی و مدیران و مسوولان استانی به منظور بررسی موضوعات و مسائل مهم استان در حوزه های مختلف از برنامه های این سفر اعلام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز