آماده شدن نیروهای نظامی و امنیتی عراق برای حمله گسترده به تروریست‌ها!+جزییات

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۲۳:۲۵:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۵۹۰۱
آماده شدن نیروهای نظامی و امنیتی عراق برای حمله گسترده به تروریست‌ها!+جزییات
دستگاه‌های نظامی و امنیتی عراق، درپی انفجار تروریستی اخیر شهر بغداد و حمله شب گذشته عناصر داعش به نیروهای سازمان الحشد الشعبی، طرح های گسترده ای را در مناطق مختلف این کشور برای مقابله با تروریست‌ها و عملیات پیشدستانه علیه آنها به اجرا گذاشته اند.

به گزارش برنا؛ «علی الحسینی» از مسئولان ارشد سازمان الحشد الشعبی در محور شمال عراق روز یکشنبه گفت که حمله شب گذشته بقایای گروه تروریستی داعش به یک مقر این سازمان در شرق استان صلاح الدین نشان می دهد که این گروه حمایت زیادی از خارج گرفته است.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تاکید کرد که واحدهای سازمان الحشد الشعبی در استان های دیاله، صلاح الدین و کرکوک برای مقابله با هرگونه عملیات تروریستی در حالت آماده باش امنیتی قرار دارند.

واحد اطلاعات نظامی وابسته به پلیس فدرال عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد که درپی دریافت اطلاعات دقیق، بالگردهای هوانیروز عراق توانستند هشت مقر گروه تروریستی داعش در دو منطقه الخیلاویه و الطبج در استان دیاله را منهدم کنند.

این بیانیه افزود: نیروهای اطلاعاتی همچنین دو لانه گروه تروریستی داعش را شناسایی و منهدم کردند.

واحد اطلاعات نظامی عراق همچنین در بیانیه ای از مصادره مقادیری سلاح و مهمات در شمال شهر بغداد خبر داد و اعلام کرد: این سلاحها و مهمات در منطقه الحسینیه و برخی محله های شمال بغداد در عملیات تفتیش و بازرسی کشف و مصادره شد.

در همین حال، یک منبع امنیتی عراقی از دستگیری اعضای سه هسته بارز گروه تروریستی داعش در غرب شهر الرمادی عراق خبر داد.

وی گفت: نیروهای امنیتی از این تروریست ها اسناد مهم و یک دوربین کشف کردند که با آن تردد کاروان های نظامی را زیر نظر داشتند.

در راستای طرح های عملیاتی برای مقابله با تروریست ها، استان کرکوک در شمال عراق نیز امروز شاهد نشستی امنیتی برای بررسی آرایش دوباره نیروهای الحشد الشعبی و وزارت دفاع و وزارت کشور مستقر در مناطق مختلف این استان بود.

«محمد الخفاجی» سخنگوی فرماندهی پلیس استان المثنی نیز اعلام کرد که عملیات پیشدستانه در صحرای استان های الانبار و نجف اشرف تا مرزهای سعودی برای مقابله با هرگونه اقدام تروریستی آغاز شده است.

این طرح های عملیاتی درحالی است که نیروهای امنیتی و نظامی عراق به طور گسترده در مناطق مختلف بغداد مستقر شده اند و ورودیهای منطقه امنیتی «سبز» در مرکز بغداد بسته شده و طرح ویژه بازرسی افراد و خودروها نیز در فرودگاه بغداد به اجرا درآمده است.

نظر شما