نماینده مردم تبریز در مجلس:

برخی نمایندگان در موضوع طرح شفافیت آرا از آن طرف بام افتاده اند/ مردم خوششان می آید با آنها شفاف باشیم/ طرح شفافیت آرا در مجلس به تصویب می‌رسد

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۰:۵۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۳۸۵۳۶
برخی نمایندگان در موضوع طرح شفافیت آرا از آن طرف بام افتاده اند/ مردم خوششان می آید با آنها شفاف باشیم/ طرح شفافیت آرا در مجلس به تصویب می‌رسد
نماینده مردم تبریز در مجلس در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان می گویند که طرح شفافیت فقط اسمش شفافیت است، گفت: آن ها از از ان طرف بام افتادند، گام اول در شفافیت را به درستی برداشتیم و در آینده نیاز به تکمیل شدن دارد.

سید محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با جلسه فراکسیون نیروهای انقلاب پیرامون طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: جلسه صمیمی و راحتی برگزار شد. همه نمایندگان نظرات خود را مطرح کردند و اکثریت نمایندگان با کلیات طرح موافق هستند، اختلاف نظر در جزئیات طرح است مثلا در رای اعتماد به وزرا که‌ علنی باشد یا خیر، یا طرح های مربوط به اقشار مثلاً در موضوع معلمان حق التدریسی، چون ممکن است در جامعه فضاسازی صورت  بگیرد، نمایندگان نگران چنین مواردی هستند که ممکن است آزادی عمل را از آنها بگیرد.

او ادامه داد: برخی هم خلاف نظر مخالفین مطرح می‌کردند که نماینده با توجه به مصالح کشور رای می‌دهد زیرا که نماینده مردم است و باید دارای شفافیت باشد. نمایندگان در مسائل کلان مملکت نظرشان بر این است که آرای آنها باید شفاف باشد. موضوعاتی مانند برجام که در مجلس قبل اتفاق افتاد در این زمینه هیچ مخالفتی از سوی نمایندگان مطرح نشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: طرح شفافیت آرا در مجلس به تصویب می‌رسد. اختلاف نظر در طرح ها و لوایح امری طبیعی است. جزئیات شفافیت آرا به صورت موردی در صحن مطرح می‌شود و نمایندگان میتوانند اصلاحیه‌های لازم را انجام دهند و سرانجام رای گیری شود. اکثریت اعضای فراکسیون نیروهای انقلاب با طرح شفافیت آرا موافق شدند. ما نمایندگان خودمان را موکل مردم می‌دانیم و تصمیمات ما باید به اطلاع آنها برسد نمایندگان را نمی‌توان با سایر دستگاه‌های کشور مقایسه کرد. 

میرتاج الدینی در پاسخ به این سوال که چقدر معتقد هستید که به گفته برخی نمایندگان طرح شفافیت آرا برای آنها هزینه هایی را به همراه دارد، گفت: معتقد به چنین موضوعی نیستم. نماینده با حریتی که دارد باید منافع مردم و مسائل کشور را مبنا قرار دهد و از آنها دفاع کند. مردم خوششان می‌آید که نماینده با آنها شفاف باشد. 

او در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان می گویند که طرح شفافیت فقط اسمش شفافیت است، گفت: آن ها از از ان طرف بام افتادند، گام اول در شفافیت را به درستی برداشتیم و در آینده نیاز به تکمیل شدن دارد.۵ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز