یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

رئیس جمهور آینده کشور رئیسی است/ انصراف رئیسی از عرصه رقابت برایش خوب نیست/ قوه مجریه از کنترل رئیس جمهور خارج است

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۱:۵۸:۳۳
کد خبر: ۱۱۸۵۷۵۸
رئیس جمهور آینده کشور رئیسی است/ انصراف رئیسی از عرصه رقابت برایش خوب نیست/ قوه مجریه از کنترل رئیس جمهور خارج است
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رئیسی چهل سال در قوه قضاییه فعال است و کاملا با فضای آن آشنایت دارد در حالیکه قوه مجریه وسعت بیشتری دارد و به نوعی از کنترل رئیس جمهور خارج است، کاش رئیسی در همان قوه قضاییه باقی می ماند.

«سید مصطفی هاشمی طبا»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با نامزدهای جریان  اصولگرا در این دوره از انتخابات گفت: با اینکه رئیسی بخواهد پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بگذارد موافق نبودم زیرا ریاست قوه قضاییه جایگاه کمی نیست، امام راحل هم فرموده اند اگر قوه قضاییه درست شود ایران درست میشود. رئیسی چهل سال در قوه قضاییه فعال است و کاملا با فضای آن آشنایت دارد در حالیکه  قوه مجریه وسعت بیشتری دارد و به نوعی از کنترل رئیس جمهور خارج است، کاش رئیسی در همان قوه قضاییه باقی می ماند.

او ادامه داد: شایعاتی مطرح می شود مبنی بر اینکه رئیسی بنا دارد تا به نفع یک کاندیدا دیگر کنار برود ولی گویا این خبر تکذیب شده است، این تاییدیه ها و تکذیبیه ها خیلی جایگاهی ندارند. اگر رئیسی بخواهد انصراف بدهد برای جایگاهش خوب نیست البته بعید هم به نظر می رسد که رئیسی بخواهد به نفع کسی کنار رود. 

هاشمی طبا بیان کرد: محسن رضایی و رئیسی از چهره های نهایی در این دوره از انتخابات  هستند و نهایتا رئیس جمهور آینده کشور  رئیسی است. 

عضو شورای کارگزاران حزب سازندگی در خصوص مشارکت مردم  گفت: آماری که اکنون در خصوص مشارکت مردم در انتخابات ارائه میشود خیلی خوب نیست، ولی ظاهرا مشارکت بالایی را مشاهده نخواهیم کرد امار نشان می دهد مردم اقبالی به لیست شورای نگهبان نخواهند داشت.  

او در خصوص حمایت کارگزاران از همتی گفت: در میان اصلاح طلبان از جمله کارگزاران صحبت هایی مبنی بر حمایت از همتی مطرح میشود به این علت که همتی، عضو حزب کارگزاران است برخی اعضا مطرح می کنند که باید از او‌ در انتخابات حمایت شود. 

هاشمی طبا در خصوص بیانیه ستاد مهرعلیزاده کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اینکه مهرعلیزاده دولت سوم خاتمی است، گفت: خاتمی باید در این مورد نظریه ارائه بدهد که آیا مهرعلیزاده دولت سوم اوست یا خیر، البته سکوت خاتمی به معنای تایید این اظهارات نیست. 7

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز