سخنگوی قوه قضاییه تشریح کرد؛

اعلام نتیجه کارشناسی حادثه اتوبوس خبرنگاران/ راننده ۵۰ درصد مقصر است/ در گزارش اولیه به محورهای بروز خاموشی‌ها اشاره شده است

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۰:۲۸:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۶۰۵۴
اعلام نتیجه کارشناسی حادثه اتوبوس خبرنگاران/ راننده ۵۰ درصد مقصر است/ در گزارش اولیه به محورهای بروز خاموشی‌ها اشاره شده است
سخنگوی قوه قضائیه گفت: نتیجه کارشناسی واصل شده حکایت از این دارد که 50 درصد تقصیر متوجه راننده بوده و 50 درصد متوجه سایر عوامل و متولیان حوزه های مختلف بوده است.

به گزارش برنا، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، صبح امروز در نشست خبری خود، درباره رسیدگی به قطعی برق اظهار کرد: با بروز این حوادث ریاست قوه قضاییه، دستوری به نهادهای درونی قوه قضاییه، سازمان بازرسی و دادستان کل کشور  داده و این دستگاه ها گزارش اولیه خود را ارائه دادند. در گزارش اولیه به محورهای بروز این خاموشی ها، اشاره شده است.

وی افزود: در قانون برنامه تکالیفی برای احداث نیروگاه برای دولت پیش بینی شده بود که عملیاتی نشده است. خشکسالی قابل پیش بینی بوده و متولیان باید قبل از خشکسالی، پیش بینی های لازم را انجام می دادند.

اسماعیلی ادامه داد: زمان اورهال، تعمیر نیروگاه ها و مصارف خانگی بررسی و سهم هر کدام از نهادها مشخص است. گزارش نهایی نسبت به اینکه چقدر عمدی و در حوزه قصور و تقصیر است و سهم هر کدام از نهادها چیست نیاز به گزارش تخصصی دارد. سازمان بازرسی و دادستان کل کشور به آن می پردازند و موضوع تا نتیجه نهایی پیگیری می شود.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با اشاره به سانحه اتوبوس خبرنگاران گفت: من وظیفه دارم بار دیگر تاسف خود را از بروز این قبیل حوادث که منجر به از دست دادن جان هموطنان عزیز شد ابراز کنم. رسیدگی به این پرونده ها مثل سرباز معلم ها و خبرنگاران بعد از واقعه به صورت ویژه در قوه قضاییه انجام می شود.

وی افزود: پیگیری های جدی در ارتباط با رسیدگی به این موضوعات در دستورکار است. نتیجه کارشناسی واصل شده حکایت از این دارد که 50 درصد تقصیر متوجه راننده بوده و 50 درصد متوجه سایر عوامل و متولیان حوزه های مختلف بوده است. ممکن است به این نظر اعتراض شود، این پرونده تاکید شده با دقت سرعت و جامعیت رسیدگی شود. هر کدام به تناسب قصور تحت پیگرد قرار می گیرند. اگر طولانی شدن فرآیند کارشناسی نباشد سریعا نظر خود را اعلام می کنیم. در این پرونده ها تاکید شده تا ویژه موضوع رسیدگی شود. هرکس به هر نسبت مقصر شود تحت پیگرد قانونی و قضایی قرار می گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره ادعای تخلفات در کنکور بیان کرد: در برگزاری کنکور گزارش‌هایی درباره خرید و فروش سوالات و افشای آن‌ها داشتیم. در این ارتباط ۶ پرونده تشکیل شده و در یک پرونده ۷ نفر شناسایی و دستگیر شدند و در مابقی پرونده‌ها متهمان تحت تعقیب هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز