گزارش رییس سازمان انرژی اتمی درباره اجرای قانون راهبردی

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۷:۳۶:۱۳
کد خبر: ۱۲۴۱۹۹۰
گزارش رییس سازمان انرژی اتمی درباره اجرای قانون راهبردی
سخنگوی کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی درباره حضور محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در این کمیسیون، گفت: این جلسه به منظور نظارت کمیسیون بر طرز کار سازمان انرژی اتمی در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران برگزار شد.

به گزارش برنا، «علی خضریان» در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی درباره حضور محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در این کمیسیون، گفت: این جلسه به منظور نظارت کمیسیون بر طرز کار سازمان انرژی اتمی در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی افزود: در بخش ابتدایی جلسه مصادیق عدول سازمان انرژی اتمی از اجرای قانون اقدام راهبردی طی گزارشی مطرح و نماینده مرکز پژوهش‌ها هم در گزارش تطبیقی از وضعیت اجرای این قانون نسبت به متن مصوب مجلس و تخلفات صورت گرفته شده تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ گزارشی ارائه کرد.

خضریان خاطرنشان کرد: رییس سازمان انرژی اتمی در این جلسه با تاکید بر اجرای قانون مصوب مجلس و رعایت سیاست‌های نظام در حوزه انرژی اتمی، قانون اقدام راهبردی را یکی از جلوه‌های قدرت ملی دانست و تاکید کرد که سازمان انرژی اتمی در دولت سیزدهم نسبت به اجرای آن پایبند است و هرگز در اجرای آن عدول نخواهد کرد.

وی با اشاره به سخنان نمایندگان عضو کمیسیون در جلسه امروز گفت: در این جلسه لزوم به کارگیری نیروهای متخصص و انقلابی که در سال‌های گذشته به دلایل سیاسی از سازمان کنار گذاشته شده‌اند توسط نمایندگان مطرح شد که رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که هیات جذب در سازمان مستقر شده و نسبت به بکارگیری و بازگشت به کار این نیروها، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این مدیریت جدید سازمان انرژی اتمی برنامه جدی برای تولید برق و رادیو داروها و استفاده از ظرفیت انرژی صلح آمیز هسته‌ای برای بخش‌های مختلف کشور دارد و بزودی برنامه‌هایی در این باره ارائه خواهد کرد.

خضریان اظهار کرد: رییس سازمان انرژی اتمی موضوع توسعه ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق اتمی را یکی از نیازهای امروز صنعت هسته‌ای عنوان کرد و افزود لازم است توان تولیدی به ۸ هزار مگاوات برسد و منابع لازم برای این موضوع باید تامین شده تا عقب ماندگی و ضعف اتفاق افتاده در سال‌های گذشته جبران شود و برای این کار ۸ میلیارد دلار بودجه نیاز است.

وی با بیان اینکه خواست کمیسیون اجرای دقیق قانون مصوب مجلس است، اظهار کرد: در نشست امروز ضمن استماع گزارش رییس سازمان انرژی اتمی جمع‌بندی کمیسیون بر این بود که ضمن ارائه مستندات از سوی سازمان، حضور تیم کارشناسی و نظارتی کمیسیون اصل ۹۰ در تاسیسات و مراکز هسته‌ای ضمن لحاظ شدن ملاحظات امنیتی در دستور کار قرار بگیرد.

نظر شما