عمران‌خان توسط قاضی القضات پاکستان احضار شد

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۰:۴۱:۳۳
کد خبر: ۱۲۵۹۱۳۱
عمران‌خان توسط قاضی القضات پاکستان احضار شد
قاضی القضات پاکستان، «عمران‌خان» نخست وزیر این کشور را در ارتباط با رسیدگی به پرونده حمله مرگبار گروه تروریستی تحریک طالبان به مدرسه پیشاور در سال ۲۰۱۴، احضار کرد.

به گزارش برنا از رسانه‌های پاکستان، قاضی «گلزار احمد» رئیس دیوان عالی پاکستان امروز چهارشنبه در اسلام‌آباد و طی رسیدگی به پرونده حمله به مدرسه پیشاور، خطاب به دادستان کل این کشور دستور احضار نخست وزیر را صادر کرد.

قاضی القضات پاکستان با انتقاد از رویکرد دولت در قبال عدلیه، تاکید کرد که دیوان عالی اکنون با شخص اول مملکت به طور مستقیم صحبت خواهد کرد.

رئیس دیوان عالی پاکستان از دادستان کل این کشور خواست تا حکم فراخوان به دادگاه را به نخست وزیر ابلاغ کرده و مقدمات حضور وی در جلسه امروز و یا دریافت جواب کتبی از شخص نخست وزیر را فراهم کند.

تحریک طالبان پاکستان مسئولیت بسیاری از حملات مرگبار تروریستی در این کشور از جمله حمله به مدرسه پیشاور در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۴ (۲۵ آذر ۱۳۹۳) که دست کم ۱۲۰ کشته برجای گذاشت را بر عهده گرفته است.

قاضی القضات پاکستان در جلسه امروز دادگاه شکست امنیتی را دلیل حمله تروریست‌ها به دانش آموزان عنوان کرد و افزود: ما اجازه نخواهیم داد دانش آموزان بی‌دفاع برای کشته شدن در مدارس حاضر شوند.

حمله تروریستی به دانش آموزان مدرسه پیشاور شوک شدید به پاکستان و جامعه جهانی وارد کرد و پس از آن دولت و ارتش آن کشور تصمیم‌های جدید و سخت گیرانه‌ای برای مبارزه با تروریسم اتخاذ کردند که تشکیل دادگاه‌های نظامی ویژه محاکمه موثر و سریع تروریست‌ها، لغو قانون ممنوعیت اعدام در پاکستان و تصویب طرحی ملی با عنوان طرح ملی مبارزه با تروریسم، بخشی از این اقدامات محسوب می‌شود.

نظر شما