وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه های فرودگاه امام خمینی عنوان کرد؛

افتتاح ترمینال سلام، تا اواخر تابستان/هوشمندی فرودگاه امام/ فراهم کردن تسهیلات ورود مسافران خارجی

۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۱۱:۰۶:۴۵
کد خبر: ۷۳۳۶۶۵
افتتاح ترمینال سلام، تا اواخر تابستان/هوشمندی فرودگاه امام/ فراهم کردن تسهیلات ورود مسافران خارجی
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پروژه های توسعه ای و عمرانی فرودگاه امام بزرگترین پروژه ایران است افزود:هوشمند کردن این فرودگاه در دستور کار قرار گرفته و تا اواخر مهر امسال یک سری پروژه های نرم افزاری افتتاح می شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی فرودگاه امام خمینی ره با بیان اینکه این پروژه بزرگترین پروژه ایران است افزود: پروژه توسعه فرودگاه امام یکی از موثرترین پروژه ها در بهبود زندگی مردم ایران و ساماندهی زندگی مردم تهران است .

او گفت: پروژه خوب معرفی نشده ولی ایده های جالبی در میانه راه به دستمان رسید که در برنامه پنجم و با همت بسیاری از دست اندرکاران پیش بینی شد که گام بزرگی بود.

 آخوندی اضافه کرد: ما می دانستیم که در این فرودگاه  چه کاری می خواهیم انجام دهیم. چشم انداز ما در این مکان باید تاسیسات برای آینده ایران باشد

 او با بیان اینکه هزاران میلیارد تومان پروژه می‌تواند در اینجا تعریف شود افزود: در طراحی جدید اتصال شهر تهران به فرودگاه نقش مهمی برای فرودگاه دارد و وصل شدن این شهر به شبکه حمل و نقل جاده ای از نکات مهم دیگر است.

 آخوندی بیان کرد: ساماندهی شهر تهران از نکات مهم دیگری است که در این فرودگاه نقش مهمی دارد، از جمله آن اینکه بیش از ۸۰۰ هکتار زمین  در تهران آزاد می‌شود و تردد ۲۵ هزار دستگاه کاهش می‌یابد.

وزیر راه و شهر سازی عنوان کرد: می توانیم در طول ۱۰ سال آینده افتتاح های مکرر داشته باشیم. ارقامی که در اینجا سرمایه‌گذاری می‌شود میلیاردی است.

 او گفت" در پی این بودیم که نقش پایه ای را برای توسعه فرودگاه امام خمینی و ارتباطش با  تهران داشته باشیم.

آخوندی تشریح کرد: هوشمند کردن فرودگاه امام خمینی از نکات مهم دیگری است کسی که به سمت فرودگاه حرکت می‌کند باید اطلاعات را به صورت اینترنتی داشته باشد.

 او گفت:  در مهر و شهریور امسال  پروژه‌های نرم‌افزاری را افتتاح می‌کنیم که کارایی بیشتری می‌تواند داشته باشد.

 وزیر اظهار کرد: این فرودگاه به سمتی می‌رود که نماد توانایی ملت ایران باشد و چشم انداز ما نیز همین است . امیدواریم شهر مدرن داشته باشیم و در چشم انداز این فرودگاه دشت و بیابان نبینیم.

آخوندی با بیان اینکه ترمینال سلام اواخر تابستان افتتاح می شود تصریح کرد: ترمینال ایرانشهر حل انتخاب فاز مشاور در حال انجام است که یکی دیگر از پروژه‌های عظیم ایران خواهد بود که این ترمینال ۲۵ میلیون نفر ظرفیت دارد تشریح کرد کارهایی که انجام میدهیم شاید از لحاظ بهره‌برداری ملموس نباشد ولی از لحاظ زیرساختی مهم است.

 وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در شرایط جدید برای مقابله با فشارهای بین‌المللی کاری که باید انجام دهیم این است که دسترسی های متنوع در سراسر ایران داشته باشیم که در جهت مقاومت پایداری می تواند عملکرد خوبی داشته باشد تا قدرت مقاومت مردم را افزایش دهیم.

آخوندی در پایان با بیان اینکه اقدامات ما در این زمینه است که به صورت متوالی سطح رفاه را افزایش دهیم اضافه کرد:  بحث دیگری که مطرح است؛ تسهیلات ورود را برای مسافران خارجی داشته باشیم و ویزای ورود را در اختیار آنها قرار دهیم که امروز با افتتاح یکی از این پروژه ها این امکان فراهم می‌شود که کارهای بیمه و پرداخت عوارض روادید به صورت متمرکز در این محل انجام شود.

 

خبرنگار؛ صفورا طالب زاده

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز