رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با برنا:

۵۰ مورد حمله جدی به منطقه مرزی میرجاوه صورت گرفته است/ یک ردیف بودجه پایدار برای محرومیت زدایی میرجاوه در نظر خواهیم گرفت/ امکانات مرزی ایران ۱۰ برابر پاکستان است

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۳:۳۲:۲۶
کد خبر: ۷۶۷۲۹۲
۵۰ مورد حمله جدی به منطقه مرزی میرجاوه صورت گرفته است/ یک ردیف بودجه پایدار برای محرومیت زدایی میرجاوه در نظر خواهیم گرفت/ امکانات مرزی ایران ۱۰ برابر پاکستان است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طی یک سال اخیر بیش از 50 مورد حمله جدی توسط گروه های مختلف و اشرار، علیه پاسگاه های ما در منطقه میرجاوه صورت گرفته که با رشادت مرزبانانمان ناکام مانده است.

«حشمت الله فلاحت پیشه»، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با بیان اینکه موضوع ربودن نیروهای ایرانی در میرجاوه را باید به صورت جدی پیگیری کنیم، گفت: 50 مورد حمله طی ماه های اخیر به این مناطق صورت گرفته و فیلم هایی از این اقدامات تهیه شده و سعی مان این است که در مجلس مطرح کنیم.

او ادامه داد: بودجه پایدار به منظور محرومیت زدایی و همچنین امنیت این منطقه باید اندیشیده شود و به صورت جدا این موضوع را در صحن مجلس بررسی خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: در این زمینه با رییس مجلس دیدارهایی داشتیم و کمیسیون امنیت به میرجاوه و محلی که این حادثه در آن اتفاق افتاده، نماینده اعزام کرد.

فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه امنیت جانی مرزبانان ایرانی برای ما در اولویت است، افزود: همه تلاش و امکانات خود را برای نجات این افراد به کار می گیریم و با دولت پاکستان نیز رایزنی هایی صورت گرفته است.

او تصریح کرد: طی یک سال اخیر بیش از 50 مورد حمله جدی توسط گروه های مختلف و اشرار، علیه پاسگاه های ما در آن منطقه صورت گرفته که با رشادت مرزبانانمان ناکام مانده است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس بیان کرد: اگر در بحث ربایش مرزبانان سهل انگاری صورت گرفته باشد، بررسی و پیگیری می کنیم. پس از بازگشت از میرجاوه با دکتر لاریجانی صحبت کرده و مقرر شد که طرحی در کمیسیون براساس فیلم و اسناد از مناطق مرزی ارائه دهیم تا بتوانیم به مرزبانانمان و همچنین به رفع محرومیت مرزی کمک کنیم. تلاش داریم یک ردیف بودجه پایدار قبل از فصل پیش نویس بودجه با هم فکری دولت و مجلس تصویب شود.

فلاحت پیشه گفت: امکانات مرزی ما که شامل تعدد پاسگاه ها و تعداد نیرو در مرز بوده اختلافش با پاکستان، حدود 10 برابر است اما دشمنان ما در آن سوی مرزها زیاد است و باید کار اساسی در مجلس صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز