عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس:

مراسم تشییع پیکر جانباختگان حوادث هواپیمای اوکراینی در ورزشگاه برگزار شود/ گزارش حوادث کرمان هفته آینده ارائه می‌شود

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۵:۰۰:۴۶
کد خبر: ۹۵۰۵۶۹
مراسم تشییع پیکر جانباختگان حوادث هواپیمای اوکراینی در ورزشگاه برگزار شود/ گزارش حوادث کرمان هفته آینده ارائه می‌شود
عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به حوادث کرمان گفت: کمیته‌ای را در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تشکیل دادیم که مأمور بررسی اتفاقات در کرمان است، اعضای کمیته بلافاصله اعزام می‌شوند و با افراد مختلف استاندار ، فرماندار شهر و مسئولین امنیتی شهر که در حقیقت امنیت شهر با آنها بوده و طراحی و برنامه‌ریزی برای اداره این مراسم داشتند، صحبت کرده و گزارش آن تهیه می شود.

«پروانه مافی»، عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در ارتباط با دیدار اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی با معاون اول رییس جمهور گفت: اعضای کمیسیون دیپلماسی و منافع ملی دیداری با معاون رئیس جمهور داشتند که جلسه بسیار خوبی بود. نمایندگان در این دیدار مسائل و مشکلات‌شان را مطرح کردند که عمده آن‌ها درباره حوزه انتخابیه بود. جهانگیری تلاش داشت برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه قول‌های بدهد که بتواند آنها را رفع کند.

او در ادامه بیان کرد: نمایندگان حاضر در جلسه که برخی تائید صلاحیت نشده بودند، در مورد رد صلاحیت‌ها نیز صحبت‌هایی مطرح کردند معاون اول رئیس جمهور در این خصوص مطالبی را ارائه نمود و از رد صلاحیت شدگان، دلجویی کرد.

مافی با اشاره به سخنان خود در آن جلسه گفت: پیرامون مسائل مربوط به وقایع هفته اخیر خصوصا شهدایی که در مراسم تشیع سردار سلیمانی در کرمان جان باختند و شهدای هواپیمای اوکراینی صحبت‌هایی را مطرح کردم. قرار شد افرادی که مرتکب خطا شدند بعد از بررسی و تحقیق مجازات و حداقل، عزل شوند.

نماینده مردم تهران مطرح کرد: در جلسه مطرح شد که به جانباختگان حادثه کرمان و حادثه هواپیمایی درجه شهید داده شود، خصوصا برای شهدای هواپیمای اوکراینی که در واقع در شرایط جنگی جان خود را از دست دادند. در پیشنهاد دیگری مطرح کردم که مراسم تشییع این عزیزان در یک ورزشگاه و فضای بزرگ که مردم بتوانند حضور داشته باشند برگزار شود و در شرایط بسیار مناسب و باشکوه از این عزیزان، تقدیر به عمل آید. معاون اول رییس جمهور قول پیگیری موثر دادند. برای شهدای کرمان نیز در کمیسیون  امور داخلی کشور وشورا ها کمیته تحقیق تشکیل و مقرر گردید که این کمیته گزارشی  را بدای مجلس در این خصوص تهیه کند.

او مطرح کرد: در ارتباط با لایحه خشونت علیه زنان که در کمیسیون لوایح دولت، روند کندی دارد نیز گله هایی را مطرح کردم. از ایشان خواستم در این خصوص بسیار جدی‌تر به کمیسیون لوایح ورود کنند و  فشار اورند که لایحه را آماده و به مجلس بفرستند تا در فرصت باقی مانده در مجلس دهم، کار لایحه به انجام برسد. در مورد هلال احمر نیز گلایه‌ای که داشتم. مدتی است این سازمان بدون رئیس و بدون اداره‌ کننده ارشد باقی مانده است. با توجه به اینکه در یک کشور بحران‌‌خیز هستیم و آن سازمان در حوادث باید پاسخگو باشد در خواست کردم، وضعیت سازمان هلال احمر مشخص شود. 

او ادامه داد: در بحث حمایت‌های معیشتی که هنوز به دقت، همه کسانی که شاملش می‌شوند، تحت پوشش قرار نگرفته اند، در این باره هم صحبت هایی مطرح کردم. امیدواریم به زودی در زمینه تنگناهای معیشنی مطالبی را که مطرح کردیم در عرصه عمل نمودار شود. 

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کمیته‌ای را در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تشکیل دادیم که مأمور بررسی اتفاقات در کرمان است، اعضای کمیته بلافاصله اعزام می‌شوند و با افراد مختلف استاندار، فرماندار شهر و مسئولین امنیتی شهر که در حقیقت امنیت شهر با آنها بوده و طراحی و برنامه‌ریزی برای اداره این مراسم داشتند، صحبت کرده و گزارش آن تهیه می شود. ان‌شاءالله این گزارش هفته آماده می‌شود که از شما می‌خواهم صبوری کنید تا زمانی که گزارش قطعی آماده شد، بتوانیم به شما گزارش دهیم. همچنین مشخص شود که چه کسانی مسئولیت داشتند و وظیفه خودشان را که باید انجام می‌دادند و انجام ندادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز