استاندار سیستان وبلوچستان:

روند شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان با همکاری مردم کاهش پیدا کرد

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۳:۵۵:۰۵
کد خبر: ۱۱۰۲۹۵۹
روند شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان با همکاری مردم کاهش پیدا کرد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همکاری مردم به ویژه اصناف با تحمل فشارهای اقتصادی در دو هفته گذشته در رعایت محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا موجب شد استان به وضعیت بهتری برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، ضمن تشکر از همراهی مردم، اصناف و همه گروه‌ها در رعایت محدودیت‌های مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: در ایام گذشته همکاری مردم به ویژه اصناف در سطح استان به ویژه در مناطق قرمز باعث شد که به وضعیت بهتری برسیم و این همکاری‌ها در روند جلوگیری از بیماری تأثیر بسیار فراوانی داشت و در حال حاضر از وضعیت قرمز به زرد رسیده‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در ادامه نیز از مردم تقاضا دارم که در رعایت محدودیت‌ها و مسائل بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند. عادی انگاری بیماری کرونا بسیار خطرناک است؛ با ادامه فصل سرما و شرایطی که در فضاهای بسته وجود دارد، انتظار است که مردم همچنان به رعایت مسائل بهداشتی و محدودیت‌ها توجه کنند و از دورهمی‌ها و رفت آمدهای غیرضروری به جد پرهیز کنند.

موهبتی بیان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های آماری بیماری کرونا در استان، بالاترین تلفات این بیماری را زنان خانه‌دار با ۳۸ درصد داشته‌اند و حوزه مشاغل و اصناف نیز در رده دوم تلفات قرار دارند و در حوزه‌های اداری به دلیل رعایت پروتکل‌ها آسیب کمتری وارد شده است.

وی افزود: همچنین ۷۶ درصد از جانباختگان نیز روستاییان هستند و این در حالی است که ۸۵ درصد مبتلایان ساکن شهرها و ۱۵ درصد ساکن روستاها هستند اما به دلیل اینکه دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، بیشترین میزان و مرگ و میر مربوط به این افراد است.

رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان از تلاش مجموعه بهداشت و درمان در حوزه مقابله با بیماری کرونا تقدیر کرد و گفت: مجموعه بهداشت و درمان ایام سختی را می‌گذرانند و انتظار است که مردم نیز بیشتر همراهی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز