انتخابات شورای دانش آموزی در سیستان و بلوچستان برگزار شد

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۱۴:۴۳:۳۸
کد خبر: ۴۷۳۴۲۲
انتخابات شورای دانش آموزی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در آیین محوری نوزدهمین دوره انتخابات دانش آموزی گفت: کیفیت رای دادن و انتخاب درست مهم ترین رویداد انتخابات شورای دانش آموزی است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علیرضا نخعی در آیین محوری نوزدهمین انتخابات شورای دانش آموزی که در دبیرستان نمونه صادقیه ناحیه یک زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور در بیش از ۵ هزار مدرسه سطح استان نزدیک به ۵۰۰ هزار دانش آموز در این انتخابات شرکت و قریب به ۲۵ هزار نماینده خودشان را انتخاب می کنند.

وی گفت: در مدارسی که زیر ۱۰۰ نفر دانش آموز دارند ۵ نماینده، بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر دانش آموز ۷ نماینده و مدارسی که از ۲۰۰ نفر به بالا دانش آموز دارند ۹ نماینده انتخاب خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه وظایف متعددی برای شورای دانش آموزی پیش بینی شده است خاطر نشان کرد : نماینده گان دانش آموزان در شورای مدرسه عضویت دارند و در همه ی شئون مدرسه می توانند نظر و پیشنهاد بدهند .

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶ نفر از شورای دانش آموزی استان در مجلس شورای دانش آموزی کشور عضویت داشته اند تصریح کرد : از منتخبین دانش آموزان در هر مدرسه یک نفر برای عضویت در مجمع مشاوران دانش آموزی منطقه و از هر منطقه سه دانش آموز برای عضویت در مجمع مشاوران دانش آموزی استان انتخاب می شوند .

وی کیفیت رای دادن و انتخاب درست را مهم ترین رویداد انتخابات شورای دانش آموزی دانست.

حمیدرضا رخشانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زاهدان نیز در این آیین اظهار کرد: تشکل های دانش آموزی یک ظرفیت بزرگ برای دانش آموزان است تا بتوانند پذیرش مسئولیت را تمرین کنند.

وی افزود: تشکل های دانش آموزی قانون مداری را به دانش آموزان یاد می دهند.

وی تصریح کرد: شوراهای دانش آموزی و فرایند انتخابات آن تمرین تعامل، تحمل یکدیگر، پذیرش دیدگاه های متفاوت، گوش دادن، سخن گفتن با محوریت اخلاق و رقابت سالم را تجربه می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز