لباسی که بیماری‌های زنان را تشخیص می‌دهد!

۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۱۴:۴۰:۵۴
کد خبر: ۱۳۴۲۳۸۵
لباسی که بیماری‌های زنان را تشخیص می‌دهد!
محققی ایرانی در دانشگاه سانفرانسیسکو یک دستگاه پوشیدنی ساخته است که می‌تواند به تشخیص سریع تر بیماری‌های زنان کمک کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مریم ضیائی دانشمند ایرانی مقیم آمریکا موفق به ساخت دستگاهی پوشیدنی شده است که زنان می‌توانند با استفاده از آن بیماری‌های مرتبط با خود را راحت‌تر تشخیص دهند و برای درمان آن اقدام کنند.

دکتر مریم ضیائی موسس شرکت iSono Health موفق به ساخت نوعی دستگاه برای غربالگری پستان در زنان جهان شد. شرکت iSono Health که در سانفرانسیسکو قرار دارد یک شرکت پزشکی محسوب می‌شود که مدیرعامل آن دکتر مریم ضیائی است. این محقق ایرانی در کمک به افراد دیگر در این شرکت پزشکی سیستم جدیدی به نام ATUSA توسعه داده است که به صورت سه بعدی پوشیدنی امکان اسکن فراصوت پستان را فراهم می کند. با قرار دادن این دستگاه روی سینه بدون نیاز به اپراتور ماهر می توان اسکن های ثابت و با کیفیت از پستان ثبت کرد.

اسکن های تهیه شده به صورت خودکار هستند و افراد غیر از اپراتورهای سونوگرافی نیز می توانند آن را تهیه کنند. تفسیر اسکن و تصمیمات درمانی نیز توسط هوش مصنوعی انجام می گیرد. می توان این دستگاه را در بالین بیمار و به صورت قابل حمل استفاده کرد.

 در حال حاضر یکی از دلایل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در زنان سرطان پستان است. با فناوری اسکن با کیفیت بالا میتوان پس از ارتقای دسترسی زنان به فناوری از مرگ و میر ناشی از این سرطان نیز جلوگیری کرد. به گفته این شرکت سیستم آتوسا مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را نیز دریافت کرده است.

به گفته مریم ضیایی این دستگاه تصویربرداری از ابزارها و تکنیک های مختلفی استفاده می کند تا بتواند غربالگری و تشخیص سرطان را به خوبی انجام دهد. در صورت تشخیص به موقع این سرطان نرخ بقای بیمار تا ۹۹ درصد افزایش می یابد. در حال حاضر تنها ابزار غربالگری سرطان پستان انجام ماموگرافی سالانه است. اما تشخیص زودهنگام با کاستی هایی همراه است. به همین دلیل سیستم تصویربرداری آتوسا می تواند یک فرم قابل حمل از کل پستان ارائه کند که علاوه بر غربالگری کوتاه تر و کارآمدتر امکان دسترسی میلیون ها زن در سراسر جهان را افزایش میدهد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

منبع: تکنا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز