متا، گوگل، اپل، آمازون، نتفلیکس و مایکروسافت هزینۀ اینترنت مردم اروپا را پرداخت خواهند کرد؟!

۱۴۰۱/۱۱/۳۰ - ۱۸:۳۸:۳۸
کد خبر: ۱۴۳۸۶۶۳
متا، گوگل، اپل، آمازون، نتفلیکس و مایکروسافت هزینۀ اینترنت مردم اروپا را پرداخت خواهند کرد؟!
خبرها حاکی از تلاش مقامات اروپایی برای تأمین بخشی از هزینۀ توسعه شبکۀ 5G اروپا توسط غول‌های فناوری‌ آمریکایی است.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ مقامات اتحادیه اروپا در آستانۀ برگزاری کنفرانس مخابراتی بارسلون که بین روزهای  ۲۷ فوریه تا ۲ مارس برگزار می‌شود از قصد خود جهت مذاکره پیرامون دریافت بخشی از هزینه‌های توسعۀ زیرساخت‌های مخابراتی قارۀ اروپا از غول‌های فناوری خبر می‌دهند.

تعدادی از مجموعه‌های مخابراتی اروپا همچون «Deutsche Telekom»، «Orange»، «Telefonica» و «Telecom Italia» معتقدند که قسمتی از هزینه‌های  توسعۀ زیرساخت‌های مرتبط با فناوری ۵G و توسعه شبکه پهن باند باید از شرکت‌های بزرگ فناوری اخذ شود؛ چرا که نیمی از پهنای باند مصرف شهروندان اروپایی صرفاً مربوط به شش شرکت بزرگ متا، آمازون، نتفلیکس، اپل، مایکروسافت و گوگل است!

شرکت‌های مذکور معتقدند که طرح این ایده برابر با اخذ مالیات بر ترافیک اینترنت خواهد بود به زعم آن‌ها تصویب طرح مذکور منجر به نقض قوانین بی‌طرفی شبکه در اروپا می‌شود! ناظران پیش‌بینی می‌کنند که فرآیند رایزنی تا ارائه لایحه به پارلمان اروپا دستکم حدود  ۱۲ هفته طول خواهد کشید.

 

کارشناسان اروپایی اعتقاد دارند که تلاش تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا جهت رایزنی با ذی نفعان اروپایی برای تصویب چنین قانونی، پیامی مهم برای شرکت‌های مخابراتی حامی وی دارد، کنفرانس مذکور نخستین رویداد با حضور برتون محسوب می‌شود که تمام اپراتورهای بزرگ مخابراتی در آن حاضر دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز