توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از آلزایمر

۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۱۱:۰۰:۲۱
کد خبر: ۴۸۴۸۳۳
توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از آلزایمر
آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که به تدریج توانایی ‌های ذهنی بیمار کم می شود و بارزترین شکل آن، اختلال حافظه ‌است، که به مرور ایجاد و پیشرفت می‌کندو با تغذیه سالم می شود این بیماری را کمرنگ تر کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، کارشناس ارشد تغذیه،اظهارداشت: تغذیه سالم و مناسب برای پیشگیری از آلزایمر را، بسیار مفید دانست و افزود: کم شدن دریافت چربی اشباع و چربی ترانس در رژیم  غذایی، یکی از شیوه های موثر در پیشگیری از آلزایمر است.
"فاطمه شفیعی"، ادامه داد: چربی اشباع در محصولات لبنی، گوشت و برخی از روغن ها(روغن پالم، نارگیل) و چربی ترانس در مواد غذایی سرخ شده و روغن های گیاهی هیدروژنه، وجود دارد.
وی اضافه کرد: لازم است مصرف سبزیجات و حبوبات، میوه و غلات کامل در رژیم غذایی، جایگزین مصرف گوشت و محصولات لبنی شود و همچنین، مصرف منابع غذایی ویتامینE شامل دانه ها، مغزها و غلات کامل و مصرف روزانه 15 میلی گرم از این ویتامین، توصیه می شود.
کارشناس ارشد تغذیه، با توجه به ارزش ویتامین B12 برای سلامت مغز و سیستم عصبی، بیان کرد: لازم است 2.4 میکروگرم ویتامین B12در روز مصرف شود و در صورت مصرف مکمل و ویتامین ها، باید از مکمل هایی استفاده شود، که آهن و مس نداشته باشد؛ مکمل آهن باید با تشخیص پزشک مصرف شود.
شفیعی ادامه داد: اگرچه نقش آلومینیم در بروز آلزایمر جای بحث دارد، اما باید سعی شود که مواجهه با آلومینیم، از راه کاهش استفاده از وسایل آشپزخانه آلومینیمی، آنتی اسیدهای دارای آلومینیوم و سایر محصولات دارای آلومینیم، به کمترین اندازه برسد.
وی گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، خطر بروز بیماری آلزایمر در آنها کمتر است به طوری که سه بار در هفته ورزش ایروبیک به مدت چهل دقیقه، موجب کاهش آتروفی مغز، بهبود حافظه و فعالیت مغز می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز