جهانگیر الماسی:

سردار سلیمانی از بازماندگان نسلی بود که ایثار، گذشت، خلوص، فروتنی و افتادگی را از برخودشان با توده مردم می‌شد به وضوح دید

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۰۳:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۹۳۵
سردار سلیمانی از بازماندگان نسلی بود که ایثار، گذشت، خلوص، فروتنی و افتادگی را از برخودشان با توده مردم می‌شد به وضوح دید
جهانگیر الماسی با اشاره به اینکه بزرگانی چون سردار قاسم سلیمانی در عرصه حراست از ارکان فکری، فرهنگی، جغرافیایی، اقتصادی و سیاسی جانفشانی کرده‌اند تأکید کرد که چنین شخصیت‌هایی از بازماندگان نسلی هستند که ایثار، گذشت، خلوص، فروتنی و افتادگی را از برخودشان با توده مردم می‌شد به وضوح دید.

جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: ما مردم ایران به خیلی‌ها مدیون و وام‌دار آن‌ها هستیم، بزرگانی چون سردار قاسم سلیمانی در عرصه حراست از ارکان فکری، فرهنگی، جغرافیایی، اقتصادی و سیاسی جانفشانی کرده‌اند و این افراد از کسانی هستند که از معرفت ایرانی با گذشتن از جان و داشته‌های مادی حراست کردند.

الماسی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی از معدود بازماندگان نسلی بود که ایثار، گذشت، خلوص، فروتنی و افتادگی از رفتار و کردار و برخوردشان با توده مردم را می‌شد به وضوح دید. منش و رفتار سردار سلیمانی مبین فرهنگی است که امروز خیلی کم با آن مواجه می‌شویم. متأسفانه امروز زندگی لاکچری و دنباله‌روی سلبریتی بودن و دیگر روش‌هایی که آگاهانه در این کشور تبلیغ شد آن بخش از فرهنگ ایرانی را که سردار سلیمانی برخواسته از آن بود در فرهنگ ما کم‌رنگ کرد.

او افزود: آثار سینمایی و به طور کلی هنری گاه در پرداختن به یک شخصیت بزرگ به صورت مستقیم مخرب ظاهر شده و نتوانسته به درستی شخصیت‌های بزرگ تاریخ معاصر ما را به مردم و جهانیان معرفی کند. من فکر می‌کنم در دنیا هیچ کشوری شرایط ایران را نداشته باشد که رسانه‌هایی به زبان فارسی با دیدگاه‌های مختلف به وفور مشغول کار هستند و آماده‌اند که به چنین مسائلی بپردازند و آن را تخریب کنند. به نظر من حتی مبدأ فعالیت برخی از این رسانه‌ها در داخل کشور است و این را از شکل فعالیتشان به راحتی می‌توان فهمید.

این بازیگر تأکید کرد: به نظر من اگر قرار است فقط کاری انجام شود گاهی مواقع نپرداختن به شخصیت‌های مهمی چون شهید قاسم سلیمانی بزرگترین خدمت به این شخصیت است اما اگر واقعاً قصدمان از تولید اثری نمایشی درباره شهید سلیمانی پرورش منش و معرفت ایشان است باید به شکلی هوشمندانه به واقعیت‌های زندگی ایشان پرداخته شود. سردار سلیمانی از جنس قهرمانان هالیوودی نیست که بخواهیم او را اینگونه معرفی کنیم، او یک پهلوان بود که ابعاد شخصیتی‌اش فراتر از قواعد قهرمان‌پردازی‌های آمریکایی است. می‌توان با رعایت اصول امنیتی درباره شهید سلیمانی و شخصیت‌هایی چون شهید فخری‌زاده آثار نمایشی خوب و با کیفیتی ساخت.

بازیگر فیلم سینمایی «افسانه آه» خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین، مهم‌ترین و عالی‌ترین حسی که بزرگانی چون سردار سلیمانی از خود به جا گذاشتند این بود که در شاگردان خود تکثیر شدند، متأسفانه ما با این افراد هوشمندانه برخورد نمی‌کنیم و تصور می‌کنیم با شهادتشان ما دیگر دست‌مان خالی است در حالیکه این بزرگان خود را تکثیر کرده‌اند و اتفاقاً همیشه چشم به راه شهادت بودند. این حرف‌ها و مفاهیم را غربی‌ها نمی‌فهمند اما ما باید متوجه باشیم.

الماسی در پایان گفت: در آثار اندکی که درباره سردار قاسم سلیمانی در این یک سال ساخته و پخش شده‌اند من شاهد بودم که چندان هوشمندانه به مشخصه‌های اخلاقی نپرداخته‌ایم و نگاه‌های سطحی و آسیب‌زننده غالب بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز