حسین حاجعلی و امیر کربلایی زاده در برنامه «نوروزترین نوروز» بیان کردند؛

دولت از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند/خوشحالم که رسانه ملی به موضوع تولید داخلی اهمیت می‌دهد/دوست دارم در شرایط سخت مردم را بخندانم/زمان فوت پدرم مصادف شد با اجرایم در «خندوانه»/پسرم مهم‌ترین فرد زندگی‌ام است

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۱۴:۳۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۵۶۸۶۲
دولت از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند/خوشحالم که رسانه ملی به موضوع تولید داخلی اهمیت می‌دهد/دوست دارم در شرایط سخت مردم را بخندانم/زمان فوت پدرم مصادف شد با اجرایم در «خندوانه»/پسرم مهم‌ترین فرد زندگی‌ام است
حسین حاجعلی کارآفرین و فعال عرصه تولید و امیر کربلایی زاده بازیگر سینما و تلویزیون مهمان دهمین قسمت از برنامه «نوروزترین نوروز» شبکه پنج سیما بودند.

به گزارش برنا، دهمین قسمت از برنامه «نوروزترین نوروز» با میزبانی وحید رونقی و زینب پورابراهیم جمعه 6 فروردین ماه روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

در این برنامه حسین حاجعلی کارآفرین و فعال عرصه تولید و امیر کربلایی زاده بازیگر سینما و تلویزیون به گفت و گو پرداختند که به شرح زیر است:

حسین حاجعلی در این برنامه گفت: واحد تولیدی ما در زمینه تجهیزات آبرسانی گاز و تاسیسات مشغول به فعالیت است. 160 نفر نیروی کار به صورت مستقیم و تعدادی هم غیر مستقیم با ما همکاری می‌کنند. من 28 سال قبل تولید را آغاز کردم، آن زمان کارمند جهاد سازندگی بودم و احساس کردم قابلیت‌هایی وجود دارد تا این شرکت تولیدی را راه اندازی کنم و بخشی از صنعت آبرسانی کشور را کمک کنم.

index

او ادامه داد: در 16 سالگی در سال 1360 ترک تحصیل کردم و کارگر یک کارگاه تراشکاری شدم اما بعد از یک سال به خدمت مقدس سربازی رفتم و در آنجا تازه فهمیدم که تفاوت یک فرد تحصیلکرده با کسی که تحصیلات زیر دیپلم دارد تا چه حد زیاد است. در دوره سربازی دوره دبیرستان را به پایان رساندم و سپس به دانشگاه رفتم و تا مقطع کارشناسی را ادامه دادم اما یک وقفه 22 ساله بین کارشناسی و کارشناسی ارشد افتاد و در سال 93 دوباره ادامه تحصیل را آغاز کردم و اکنون هم دانشجوی مقطع دکترا هستم.

index

حاجعلی  بیان کرد: حس کردم که کار جدید دانش بیشتری می‌خواهد و به همین دلیل بود که دوباره تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا گرفتم.

او درباره مشکلات سال گذشته گفت: از ابتدای سال می‌دانستیم که سال سختی را در پیش خواهیم داشت اما برنامه‌ریزی انجام شد تا با کار بیشتر مجموعه به اهدافی که برای این سال در نظر گرفته بودیم برسیم که خوشبختانه با کمک همه همکارانم در این مجتمع تولیدی به این مهم دست پیدا کردیم.

این فعال عرصه تولید اظهار کرد: من خودم را جدا از کارگران کارخانه نمی‌بینم و در بیشتر اوقات لباس کار پوشیده و همراه آنها در کارخانه مشغول فعالیت هستم. این کار هم برای خودم و هم برای همکارانم در کارخانه ایجاد انگیزه می‌کند.

او ادامه داد: خیلی تلاش شده تا در این سال‌هایی که کلا وضعیت اقتصادی کشور مناسب نبوده این مجموعه را حفظ کنیم و امیدوارم که سال 1400 سال شکوفایی اقتصاد و مجتمع های تولیدی باشد و بتوانیم حاصل این سال‌ها را برداشت کنیم و سال موفقی برای تولیدکنندگان باشد.

این کارآفرین موفق بیان کرد: مجموعه ما در سال 99 نه تنها تعدیل نیرو نداشت بلکه جذب نیرو هم داشتیم و حدود 20 درصد تولید در کارخانه افزایش یافت و سعی کردیم که نگاه صادراتی هم داشته باشیم. صادرات باعث شد بخشی از نیازهای داخلی را تامین کنیم و این موضوع یک دستاورد بزرگ برای ما بود.

او ادامه داد: اغلب صنایع ما ماشین آلات فرسوده دارند و این موضوع استهلاک کار را بالا می‌برد به همین دلیل هزینه تولید و قیمت تمام شده محصول افزایش می‌یابد و عملا امکان رقابت در صادرات از ما گرفته می‌شود. امیدواریم که دولت حمایت‌هایی را به شکل خاص و در این زمینه از تولیدکنندگان داشته باشد تا ما هم بتوانیم در صادرات با دیگر کشورها رقابت کنیم.

حاجعلی در پایان گفت: همیشه فکر می‌کردم که رسانه ملی برای ورزشکاران و هنرمندان است اما امروز خوشحالم که به عنوان یک تولیدکننده در رسانه ملی و در برنامه شما حضور دارم. امیدوارم که رسانه ملی در این راه ثابت قدم بوده و به تولید و تولیدکننگان داخلی نگاه ویژه‌تری داشته باشد.

در ادامه امیرکربلایی‌زاده در این برنامه عنوان کرد: فعالیت حرفه‌ای خودم را از سال 76 و در تئاتر شهر آغاز کردم اما به صورت غیرحرفه‌ای اولین جایزه ام را در سال 69 در دوران تحصیل دریافت کردم. اولین کارگردان تئاتر  حرفه ای من خانم شهره لرستانی بودند.

او در ادامه با تبریک روز هنرهای نمایشی گفت: سال 99 یکی از بدترین سال‌ها برای فعالان عرصه نمایش بود و امیدوارم امسال هر چه زودتر این بیماری شرش را کم کرده و دوباره سالن های تئاتر  از مخاطب پر شود.

کربلایی‌زاده بیان کرد: مردم بیشتر مرا با استندآپ کمدی و کارهای طنز می‌شناسند اما من جوایز زیادی در تئاتر  برای کارهای جدی گرفتم. در سال 90 در یک اجرا با استندآپ کمدی آشنا شدم و فهمیدم که ما بعد از انقلاب استندآپ کمدی به صورت حرفه ای نداشتیم. بعد از تحقیقات زیاد برای اولین بار یک استندآپ کمدی در یک کافه و حدود یک ساعت اجرا کردم. در مرکز هنرهای نمایشی در آن زمان مجوزی برای استندآپ کمدی وجود نداشت.

او ادامه داد: هر انسانی دوست دارد که دیده شود و من از کودکی و برای دیده شدن، هنرهای نمایشی را انتخاب کردم. برایم لذت بخش بود که دیگران مرا در نقش‌هایی که بازی می‌کردم می‌پذیرفتند و مورد تشویق قرار می‌دادند. ما در برحه ای از زمان قرار داریم که به دلیل شرایط اقتصادی و شرایطی که این روزها کل دنیا با آن درگیر است، حال خوبی نداریم و به همین دلیل من دوست دارم در این زمان کوتاهی که در اختیارم قرار می‌گیرد، مردم را بخندانم.

این کمدین بیان کرد: هنر استندآپ کمدی این است که بتوانی تلخ ترین موضوعات را با لبخند ارائه دهی تا مردم هم با تو همراه شوند و برای چند لحظه به مشکلات خود از دریچه دیگری نگاه کنند. افتخار می‌کنم که به عنوان یک تئاتری جزو کسانی هستم که توانسته یکی از بنیانگذاران استندآپ کمدی در ایران باشد. خوشحالم که دیگر چند سالی است که به جای مسخره کردن قومیت‌ها در کشور و خندیدن به آنها مردم به استندآپ کمدی می‌خندند.

او در ادامه گفت: اکنون مهم ترین فرد زندگی‌ام پسر یک ساله‌ام است چون هر بار که به او نگاه می کنم بیشتر حس زندگی و زندگی کردن در من جاری می‌شود. سعی می‌کنم که در خانه هم خنده رو باشم اما تنها جایی که می توانم خودم باشم در خانه است و قرار نیست که همیشه بخندم و لبخند داشته باشم.

این بازیگر یکی از سخت ترین لحظه های زندگی‌اش را زمان فوت پدرش دانست و گفت: این اتفاق همزمان شد با اجرای من در برنامه «خندوانه» و این موقعیت واقعا برایم غیر قابل باور و سخت بود. از طرفی من یک نمایش کمدی در سالن حافظ داشتم که با روزهای از دست دادن همزمان پدرم بود و من این اجراها را روی صحنه می‌رفتم.

او اظهار کرد: پدرم خبر نداشت که من کار تئاتر انجام می‌دهم و فکر می‌کرد که مهندس هستم و در شرکت کار می‌کنم اما یک بار یکی از برنامه های مرا که از شبکه چهار پخش می شد دیده بود و وقتی به خانه رسیدم و با هم صحبت کردیم تازه فهمید که من کار تئاتر  و صحنه انجام می‌دهم.

کربلایی‌زاده در پایان گفت: اولین کتاب استندآپ کمدی مولف ایرانی را به چاپ رساندم با نام «وایستا بخند بیندیش» که به هنر آستندآپ می‌پردازد.

نظر شما