محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما و تلویزیون:

برای ساخت سریال محرمی سال آینده باید از امروز اقدام کرد

۱۴۰۰/۰۵/۲۳ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۳۹۲
برای ساخت سریال محرمی سال آینده باید از امروز اقدام کرد
محمدرضا اسلاملو با اشاره به اینکه تلویزیون سال‌هاست برای پخش سریال‌های محرم از آثار ساخته شده در سال‌های گذشته استفاده می‌کند تأکید کرد که برای ساخت سریال سال آینده از امروز باید اقدام کرد.

محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: مشکلات بسیاری در مجموعه‌ها و سازمان‌های مختلف ما وجود دارد و این مشکلات ارتباطی مستقیم به مدیریت‌ این مجموعه‌ها دارند. مدیریت در همه اقشار و به شکل‌های مختلف می‌تواند نمودی از وضعیت کلی آنجا باشد. به عنوان مثال اگر در یک محله یا مثلاً مدرسه حال و احوال افراد آنجا خوب است و برنامه‌ریزی‌ها دقیق صورت می‌گیرد و به کسی ظلم نمی‌شود مشخص است که مدیریت درستی بر آنجا حاکم است.

اسلاملو خاطرنشان کرد: اگر مشکلات حال حاضر در تلویزیون را قرار است بررسی کنیم باید مدیریت آن را مورد بررسی قرار دهیم. نسل گذشته نسلی است که با عشق، علاقه و دلسوزی کار کردند، ما از نسل شهید آوینی هستیم و پس از انقلاب و بعد از دوران جنگ دفاع مقدس سنگرهای فرهنگی را رها نکردیم ما نسل امروز را اگر قرار است در این مسیر قرار دهیم باید برنامه‌ریزی‌ داشته باشیم.

او افزود: متأسفانه مدیران ما اتوبوسی شده‌اند و فقط پشت سر هم می‌آیند و می‌روند و فقط به دنبال پست و مقام و گذران دوران مدیریتشان هستند. اگر یک مدیر کاربلد و کارکشته در رأس امور تلویزیون باشد شما می‌توانید به وضوح شاهد بهبودی وضعیت باشید. مدیران سطح بالا نیاز به مشاوران خوب دارند و با مشاوران خوب می‌توانند برنامه‌ریزی کنند و نگاه مدیریتی اصلاحی داشته باشند تا جلوی راکد شدن فضای فرهنگی را بگیرند. اگر امروز برای ماه محرم هیچ سریالی آماده نمایش نداریم و مجبوریم که به سراغ آرشیو تلویزیون برویم باید برای سال بعد که محرم تکرار می‌شود از همین امروز شروع کنیم و اثری درخور، جذاب و با کیفیت بسازیم. تا طرح و برنامه‌ریزی درستی وجود نداشته باشد و مدیری دلسوز در رأس کار نباشد هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد.

کارگردان فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» خاطرنشان کرد: مجموعه تلویزیونی «شب دهم» یکی از بهترین سریال‌هایی است که با مضمون واقعه عاشورا و محرم ساخته شده است و تلویزیون بارها این سریال را پخش کرده است. این سریال رنگ و بویی بومی دارد و مخاطبان می‌توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. تلویزیون رسانه‌ای سرد است و مثل رادیو رسانه گرم نیست که بدون توجه به ظاهر فقط با صدای خوب مخاطب جذب کند، جذب مخاطب در تلویزیون به عوامل بسیاری مربوط است و یکی از اصلی‌ترین مسائل حفظ فضای بومی و باورپذیر بودن آثار است.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما نویسنده توانمندی برای نگارش آثار مذهبی با کیفیت نداریم باید هزینه کنیم و به تقویت نویسندگانی از این دست توجه داشته باشیم. باید هنرمندان حسینی تربیت کنیم و کسانی را به این عرصه وارد کنیم که دغدغه دارند و دلسوزانه و آگاهانه به مسائل مذهبی با روایت قصه‌های تاریخی مذهبی می‌پردازند. مدیریان باید ظواهر مدیریتی خود را کنار بگذارند و به نوعی آستین بالا زده و برای ساخت آثار با کیفیت مذهبی محرم سال آینده از امروز اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز