دکتر سعدالله زارعی کارشناس ارشد آسیا میهمان «کنکاش»

۱۴۰۰/۰۶/۰۶ - ۱۰:۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۲۲۵۶۰۶
دکتر سعدالله زارعی کارشناس ارشد آسیا میهمان «کنکاش»
جنگ طالبان با نیروهای دولتی افغانستان، هرچند مسیرهای تجارت را پردست‌انداز و کندتر کرده، اما ظاهرا توقف کامل تجارت صورت نگرفته است.

به گزارش برنا؛ با این حال در شرایطی که چشم‌انداز گفت‌وگوهای داخلی در افغانستان برای پایان درگیری‌ها شفاف نیست، کارشناسان و ناظران آگاه می‌گویند توقف تجارت هم برای ایران و هم برای افغانستان پرهزینه خواهد بود.

طالبان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا باید نیروهای خود را تا 11 سپتامبر از کشور افغانستان خارج کند. البته ما علاقه ای به حمله به نیروهای آمریکایی نداریم.

این در حالیست که بر اساس توافق میان آمریکا و طالبان در دوران ترامپ، این کشور می بایست نظامیان خود را تا ماه می سال جاری میلادی از افغانستان خارج می کرد؛ اما بایدن با نقض تعهدات این کشور، تاریخ خروج آمریکایی ها از افغانستان را 11 سپتامبر تعیین کرد.

با حضور دکتر سعدالله زارعی کارشناس ارشد آسیا، اخرین تحولات امنیتی و سیاسی افغانستان(عادی شدن تجارت زمینی ایران با افغانستان  شکل دولت اینده ، انفجارکابل با دهها کشته امریکایی، اولتیماتوم طالبان به امریکا برای خروج کامل تاسه شنبه هفته جاری، وضعیت پنجشیر و... مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.

 برنامه تلویزیونی «کنکاش» با اجرای امیر علی‌عسگری شنبه‌ها حوالی ساعت 21:45به وقت تهران از شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز