اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۱۹:۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۳۰۹۵۵۸
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا امروز دوشنبه 23 اسفند ماه به شرح زیر است.

ارد زند در گفت‌وگو با برنا

خانه سینما و وزارت ارشاد در بحث اقتباس و کپی‌برداری از آثار سینمایی رسیدگی به حقوق مولف را جدی بگیرند

ارد زند با اشاره به اینکه در اقتباس و برداشت آزاد از آثار هنری باید حقوق مولف رعایت شود، تأکید کرد که خانه سینما و وزارت ارشاد در این بحث باید رسیدگی حقوق مولف را جدی بگیرند.

عباسی زاده: صدا و سیما برآورد بودجه را متناسب با تورم اصلاح نمی کند!

قطعا یکی از اتفاقاتی که در روند تولید هر مجموعه تلویزیونی و سینمایی تاثیرگذار است برآورد هزینه ها و میزان هزینه کرد تیم تهیه و تولید است که اصولا می تواند در تولید یک اثر نمایشی تاثیر کمی و کیفی بگذارد. بی تردید تورم و تغییر قیمت ها چه در حوزه تیم تولید و چه در حوزه بازیگری موردی است که اکثر تهیه کنندگان در سال های اخیر از آن می نالند و عملا تغییر هزینه ها و مبالغ رو به رشد دستمزد ها باعث شده است که پروژه ها با یک عددی کلید بخورد اما با آن عدد به پایان نرسد لذا در تولید برخی از آثار رسانه ملی داستان اصلاح برآورد را شاهد هستیم اما در خصوص بعضی از آثار اصلاح برآورد اتفاق نمی افتد در گزارشی موضوع اصلاح برآورد و ماجرای تغییر قیمت ها و تاثیر آن بر هزینه های تولید را بررسی می کنیم.

داوود نامور: امروزه سرمایه گذار در تئاتر هزینه 100 درصدی نمی کند که برداشتی 50درصدی داشته باشد!/منتقدان منصفانه تر نقد کنند تا گروه های تئاتری دلسرد نشوند!

در حال حاضر با اکران فیلم های سینمایی در سینماها و استقبال مردم از فیلم ها سالن های سینما جان تازه گرفته اند اما سالن های تئاتر همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند و هنوز مخاطب به سالن های تئاتر بر نگشته است به دنبال راه حلی برای این موضوع هستیم به همین بهانه با مدیران و پیشکسوتان تئاتر گفت و گویی کرده ایم که در ذیل مشاهده می کنید.

«تعارض» به جشنواره متروپلیس ایتالیا راه یافت

فیلم «تعارض» به کارگردانی محمدرضا لطفی در جدیدترین حضور بین‌المللی خود به بخش اصلی و مسابقه جشنواره متروپلیس ایتالیا راه یافت.

گزینه ی پخش در نوروز؛

نصرالله رادش «مسافربرنزی» شد!/ ماجرای عتیقه در دستان افشین سنگ چاپ!

فیلم «مسافر برنزی» به تهیه کنندگی «سید حسام شجاعی» و کارگردانی «مجید وحیدیان» در مراحل پایانی فیلمبرداری در شهر گرگان و استان گلستان است.

دبیر هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر منصوب شد

حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران طی حکمی مجید اکبرشاهی مدیرعامل موسسه تصویر شهر را به عنوان دبیر هشتمین دوره از این رویداد فرهنگی و سینمایی منصوب کرد.

امضای تفاهم نامه های همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراکز حوزوی قم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه و آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه امضا کرد.

انسیه ملکی:«کاغذپاره‌ها» یکی از عجیب‌ترین پروژه‌هایی بود که در آن حضور داشتم/ تلاش کردیم از المان‌های واقعی زیاد استفاده نکنیم

صداگذار «کاغذپاره‌ها» می‌گوید این مستند-انیمیشن یکی از عجیب‌ترین و چالش برانگیزترین پروژه‌هایی که تاکنون انجام داده است.

همکاری شهاب حسینی و بهاره رهنما در یک نمایش

نمایش «چشم‌هایی که مال توست» به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری بهاره رهنما در قالب رپرتوار نمایش‌های تئاتر شهرزاد از نوروز ۱۴۰۱ روی صحنه می‌رود.

«طعم طمع» به پیش تولید رسید

سریال «طعم طمع» به قلم علی اکبر محلوجیان نویسنده مطرح تلویزیون به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر حسین عنایتی مراحل پایانی پیش تولید را سپری می‌کند.

محمدتقی عسکری سرپرست انجمن سینمای جوانان استان تهران شد

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران «محمدتقی عسکری» را به سمت سرپرست انجمن سینمای جوانان استان تهران منصوب کرد.

استقبال از نوروز با پخش انیمیشن و فیلم های سینمایی در قاب جعبه جادویی

برنامه شبکه پنج سیما، در روزهای پایانی اسفند ماه با پخش 7 انیمیشن و سینمایی به استقبال نوروز 1401 می رود.

اکران اختصاصی فیلم «موقعیت مهدی» برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران

جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران شب گذشته برای تماشای اکران اختصاصی فیلم سینمایی «موقعیت مهدی»، به برج میلاد رفتند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز