منشور طلایی کوروش در دستان بانوی بازیگر ایرانی

۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۳:۴۴:۰۸
کد خبر: ۸۳۰۱۵۵
منشور طلایی کوروش در دستان بانوی بازیگر ایرانی
«منشور طلایی کوروش» به فاطمه معتمدآریا اهدا شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ پنجمین جشنواره‌ فیلم‌های ایرانی در شهر زوریخ شب گذشته، ۱۴ فروردین‌ماه، طی مراسمی و با معرفی فیلم‌های برگزیده در مجموعه‌ فرهنگی «کسموس» پایان یافت. این جشنواره که از  هشتم فروردین (۲۸ مارس) شروع شده بود، میزبان ۱۵ فیلم از سینماگران ایرانی در سراسر جهان بود.

فیلم «هندی و هرمز» ساخته‌ عباس امینی به عنوان بهترین فیلم از نظر هیئت داوران، موفق به کسب جایزه‌ «منشور طلایی کوروش» شد. این فیلم که پیش از این در بخش نسل‌های جشنواره‌ فیلم برلین نیز به نمایش درآمده بود، روایت هرمز، نوجوانی ۱۶ ساله است که به سبب شرایط سخت زندگی در جزیره‌ی هرمز به دنبال یافتن کار است. شرط تاهل برای استخدام در معدن خاک سرخ هرمز او را وادار به ازدواج با «هندی» می‌کند.

دیگر فیلم جشنواره‌ امسال «حکایت دریا» بود. این فیلم که در افتتاحییه به نمایش درآمد، تازه‌ترین ساخته‌ بهمن فرمان‌آرا است که با بازی خود او در نقش طاهر محبی، روایت یک نویسنده‌ افسرده حال است که مرز خیال و واقعیت را گم کرده و در آستانه‌ ابتلا به شیزوفرنی است.

فاطمه معتمدآریا که در دیگر فیلم حاضر در جشنواره، «بنفشه آفریقایی» نیز ایفای نقش کرده است، یکی از مهمانان ویژه در زوریخ بود. در شب افتتاحیه از او به پاس چهار دهه حضور موثر در سینما تقدیر شد و جایزه‌ «منشور طلایی کوروش» به صورت افتخاری به او اهدا شد.

در معرفی خانم معتمدآریا به چهار سیمرغ بلورین از جشنواره‌ی فیلم فجر و بیش از هشتاد جایزه‌ بین‌المللی او و همکاری با بزرگان سینمای ایران از بهرام بیضایی تا عباس کیارستمی و رخشان بنی‌اعتماد اشاره شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز