ویژه یلدای ۹۸ ؛

سحر زکریا: با آجیلی که هم قیمت طلا شده نمی توان یلدا را جشن گرفت!

۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۹:۵۲:۰۰
کد خبر: ۹۳۷۹۰۸
سحر زکریا: با آجیلی که هم قیمت طلا شده نمی توان یلدا را جشن گرفت!
سحر زکریا بازیگر سینما و تلویزیون به جشن قدیمی و سنتی شب یلدا اشاره کرد و گفت: زمانی که مردم در شرایط بدی هستند حال و حوصله برگزاری اینگونه جشن ها و مراسم های اصیل ایرانی را ندارند بنابراین ناخودآگاه این سنت های زیبا و پرخاطره به فراموشی سپرده می شود.

سحر زکریا در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به برگزاری مراسم شب یلدا گفت: زمانی می شود درمورد شب یلدا و سایر مراسم ها و سنت های اصیل ایرانی صحبت کرد که مردم حالشان خوب باشد. وقتی حال مردم کشورمان خوب نیست هیچ چیزی برایشان معنی نخواهد داشت. من فقط امیدوار هستم این شرایط بد اقتصادی بهتر شود تا مردم بتوانند با آرامش زندگی کنند.

او ادامه داد: درست است که نباید رسم و رسوم های زیبا و اصیل گذشته مان را فراموش کنیم اما زمانی که مردم در شرایط بدی هستند حال و حوصله برگزاری اینگونه جشن ها و مراسم ها را ندارند بنابراین ناخودآگاه این سنت ها به فراموشی سپرده می شود.

زکریا با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود در جامعه بیان داشت: شب یلدا یعنی جمع شدن دورهم و خوردن آجیلی که الان هم قیمت طلا شده، چیدن میوه و اناری که در توان کسی نیست بخرد و... این وضعیت اقتصادی و بی پولی باعث شده مردم نتوانند دور هم جمع شوند.

بازیگر سریال «پاورچین» ادامه داد: یکی از همان مردمی که حال و حوصله ندارد خود من هستم. شاید مردم جامعه نسبت به بازیگران گارد بگیرند و تصور کنند ما خیلی پولدار هستیم اما واقعیت اینطور نیست همانطور که تمام افراد یک صنف مانند یکدیگر نیستند ما بازیگران هم همینطور هستیم ما هم مثل سایر افراد جامعه با مسائل و مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنیم.

سحر زکریا در پایان اظهار داشت: من به نوبه خودم شب یلدا را تبریک می گویم، البته اگر جای تبریکی وجود داشته باشد. آنقدر درگیری ذهنی داریم که خاطره ای از شب یلدا به یادم نمی آید، فقط از آن روزهای خوش خاطره ای دور در ذهنمان باقی مانده است.

نظر شما