فرامرز پالیزدار:

دولت به اهالی تئاتر غرامت پرداخت کند!

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۸۴۷۶۴
دولت به اهالی تئاتر غرامت پرداخت کند!
فرامرز پالیزدار، کارگردان تئاتر، با تاکید بر جبران خسارت وارده شده به اهالی تئاتر گفت: باتوجه به شرایط غیرقابل پیش بینی که به وجود آمد، دولت باید از ردیف بودجه مبلغی را به عنوان جبران خسارت به واحدهای تولیدی و نمایشی پرداخت کند.

فرامرز پالیزدار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به میزان خسارتی که تماشاخانه‌ها و گروه‌های نمایشی به دلیل تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا دیدند، گفت: اگر بخواهیم میزان خسارت مالی که تماشاخانه‌ها متحمل شدند را بررسی کنیم باید تعداد سالن‌ها و صندلی‌هایشان را به میانگین فروش قبلی‌شان در 6 ماه گذشته برآورد کرد تا به عددی تقریبا دقیق رسید.

او ادامه داد: برآورد بالا صورت آشکار خسارت است اما جنبه پنهان آسیبی که به تئاتر وارد شده این است که در هر نمایشی از چرخه تولید تا اجرا یک‌سری هزینه‌هایی صورت می‌گیرد که اگر آنها را هم بخواهیم بررسی کنیم قطعا مبلغ سنگینی خواهد بود. بنابراین نه تنها مدیران تماشاخانه‌ها؛ بلکه گروه‌های نمایشی هم به شدت ضرر دیدند.

مدیر سابق تماشاخانه «پالیز» تصریح کرد: مشکلات دیگری که برای اهالی تئاتر به وجود آمده جدا از مسائل مالی به قراردادها و تعهدات برمی گردد که الان مشکلات حقوقی ایجاد کرده است. باید دید وضعیت به چه صورت پیش می رود و تا چه زمانی این ویروس در کشور وجود دارد زیرا در غیراینصورت کاری نمی‌توان کرد.

فرامرز پالیزدار در پایان گفت: در شرایط این چنینی کنوانسیون‌های حقوقی که مسئول جبران خسارت ناشی از اتفاقات فورس ماژور هستند، غرامت پرداخت می‌کنند. به نظر من دولت ما هم باید از ردیف بودجه استفاده کند و بخشی از خسارت‌های واحدهای تولیدی و اجرایی را پرداخت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز