«هاشتاغ» شبکه العالم بررسی می کند؛

بحران کرونا در آمریکا مهم ترین هشتگ شبکه های اجتماعی جهان عرب

۱۳۹۹/۰۱/۲۶ - ۱۶:۲۸:۱۳
کد خبر: ۹۸۸۵۰۲
بازتاب بحران شدید ویروس کرونا در آمریکا و کسری بودجه این کشور به عنوان پربازدید ترین هشتگ فضای مجازی دنیای عرب، در برنامه امشب «هاشتاغ» شبکه العام بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ بازتاب تشدید بحران کرونا و خسارت اقتصادی در آمریکا درشبکه های اجتماعی جهان عرب، در برنامه امشب «هاشتاغ» بررسی می شود.

در این برنامه به تعطیلی بخش عظیمی از اقتصاد آمریکا و بسته نجات اقتصادی هنگفتی که واشنگتن هزینه کرده است اشاره خواهد شد که کسری بودجه این کشور را در سال مالی ۲۰۲۰ نزدیک به چهار برابر کرده و به ۳.۸ تریلیون دلار می‌رساند که با ۱۸.۷ درصد خروج اقتصادی آمریکا برابر است.

همچنین با اشاره به اخبار CRFB، بیان خواهد شد که کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۲۱ به ۲.۱ تریلیون دلار کاهش یافته و در سال ۲۰۲۵ با بهبود اقتصاد خسارت دیده از کرونا، این مبلغ به ۱.۳ تریلیون دلار خواهد رسید.

تهدید به قنل مجری الجزیره از سوی سعودی ها، هشتگ دیگری است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت. گفته می شود در ادامه اختلافات به وجود آمده میان عربستان سعودی و قطر، یکی از مجریان شبکه قطری «الجزیره» که از منتقدان ریاض است، اعلام کرده به قتل به شیوه «جمال خاشقچی» تهدید شده است.

همچنین ادعاهای «جمال ریان» خبرنگار و مجری شبکه الجزیره  که دارای اصلیت فلسطینی است مطرح می شود که پس از دعوت به تغییر نام عربستان سعودی و حذف عبارت «لا اله الا الله» از پرچم این کشور، تهدید به قتل شده است.

در ادامه سخنان ریان در حساب توییتری اش اشاره خواهد شد که گفته است؛ تهدید سعودی به قتل من به شیوه جمال خاشقچی و افترا بستن به پدر، مادر و خانواده‌ام، باعث شکست اراده من نخواهد شد و من را از گفتن حقیقت باز نخواهد داشت. هر اقدامی را دو برابر پاسخ خواهم داد اما با حرفه‌ای‌گری و شرافت و جز خدا از کسی نمی‌ترسم.

«هاشتاغ» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد معین مقامی و اجرای محمد العامری امشب 26فروردین ماه ساعت 23:15 به وقت تهران، از آنتن شبکه العالم پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز