رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین:

اصلاح نظام اداری با برنامه ریزی مدون و دوره های آموزشی در قزوین عملیاتی می شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۹:۳۴:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۶۶۳۰
اصلاح نظام اداری با برنامه ریزی مدون و دوره های آموزشی در قزوین عملیاتی می شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: با تدوین برنامه های جامع بر اساس اسناد بالادستی و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای اصلاح سیستم اداری در استان اقدام کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت روز چهارشنبه با حضور فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره وری، جمالی پور استاندار، مدیران دستگاههای اجرایی در محلاستانداری قزوین برگزار شد.

ابوالفضل یاری در این جلسه اظهارداشت: متوسط سالانه نرخ رشد بهره وری عوامل تولید در استان 73 درصد است که در شاخص های کلی این نرخ مثبت بوده اما در بخش های کشاورزی، معدن، ارتباطات با نرخ رشد منفی مواجه هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین تصریح کرد: نرخ بهره وری نیروی کار در استان 122 و بهره وری سرمایه 94.5 درصد و عوامل تولید 106.8 درصد بوده است.

33

وی افزود: برای افزایش بهره وری در امور تاکنون طرح هایی را اجرا کرده ایم که ارتقای کیفیت بهداشت گوشت، بهره وری آب و خاک، کاهش مصرف کلر و ارتقای آموزش سلامت از جمله این اقدامات برای بهبود وضعیت بهره وری است.

یاری گفت: ردپای اکولوژیک در طرح های استان دیده می شود و درصددیم بدانیم منابع استان چگونه استفاده می شود تا بتوانیم بارگذاری مطلوبی در طرح ها داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین اظهارداشت: در حوزه بهره وری بخش ارتباطات و معادن در رده پایین هستیم و به نظر می رسد چارچوب مدونی در این عرصه نداریم که این نقص باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: در خصوص اصلاح نظام اداری برنامه جامعی بر اساس اسناد بالادستی تدوین و تهیه شده تا بتوان به کارآمدی دستگاههای اجرایی و دولتی کمک کرد.

یاری بیان کرد: در اصلاح سیستم اداری برای اثربخشی، پایبندی به آرمانها، اتکا به اعتماد عمومی، چابک سازی و انعطاف پذیری و توسعه محوری در کارها تاکید جدی شده است.

وی اظهارداشت: توسعه دولت الکترونیک، بهره گیری از فنآوری های نوین، در اصلاح نظام اداری پیش بینی شده و در این راستا 81 هزار نفر ساعت آموزش بهبود مدیریت، 152 هزار نفر ساعت آموزش شغلی تخصصی و 94 هزار ساعت دوره مرتبط با بهره وری برگزار شده است.

یاری 33

یاری با اشاره به مشکلات موجود در مسیر اصلاح نظام اداری گفت: تمرکز گرایی در تدوین برنامه جامع اصلاح نظام اداری، تفویض اختیارات اداری به وزارتخانه، نبود اختیار و ظرفیت مناسب در استانها، ابلاغ نشدن راهکار عملی در ساماندهی نیروی انسانی، پیش بینی نکردن منابع مالی مشخص برای برنامه ریزی در تحول اداری و نبود راهکار کلیدی در راستای بهره وری از مسائلی است که برای حل آنها باید اقدام کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز