مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین:

نمایشگاه صنعت در قزوین فرصت مغتنمی برای معرفی توانمندی های تولیدی است

۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۰۸:۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۱۴۹۹۹۴
نمایشگاه صنعت در قزوین فرصت مغتنمی برای معرفی توانمندی های تولیدی است
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: برپایی نمایشگاه صنایع کوچک بهترین فرصت برای تبادل تجربه میان تولیدکنندگان و معرفی توانمندی های صنعتی برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در مراسمی با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار، عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری، محمدی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان، خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، کشاورز معاون صنایع کوچک، افضلی رئیس سازمان صمت استان قزوین، مدیران صنعتی و کارآفرینان چهارمین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک، شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان قزوین گشایش یافت.

حمیدرضا خانپور در حاشیه این نمایشگاه اظهارداشت: توسعه اقتصادی امری است که در بلند مدت جواب می دهد و لذا باید از همه ظرفیت ها در این عرصه بخوبی استفاده کنیم تا این مهم به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: صنایع کوچک در توسعه اقتصادی نقش بارز و مهمی دارند و بدون تردید تمامی محصولات تولیدی توسط صنایع کوچک باید در بازارهای مختلف داخلی و خارجی به مشتری عرضه شوند تا به میزان استقبال مشتریان از محصولات صنایع تولیدی به رشد و بلوغ برسند. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآورشد: یکی از مصادیق خوب و تاثیر گذار برای شناسایی بازار صنایع کوچک و متوسط و خرد برپایی نمایشگاههای محصولات و ماشین آلات در ابعاد منطقه ای، بومی، ملی و بین المللی است.

وی گفت: بر حسب بازه زمانی نمایشگاه صنایع تولیدی این فرصت را ایجاد می کند که تمامی محصولات اعم از نوآوری هایی که دارند در غرفه های نمایشگاه در معرض دید و قضاوت متخصصان و مردم قرار گیرد و به بازار هم راه یابد.

خانپور اظهارداشت: امروز برپایی نمایشگاههای تخصصی و عمومی، هزینه های زیادی دارد که برای صنایع sme غالبا این حضور به دلیل توان مالی کم، مقدور نیست لذا نقش دولت در نهادها و سازمانهای متصدی امور صنعت مانند سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و سازمان توسعه تجارت ایران برای حمایت از این صنایع بسیار مهم و قابل تامل است.

3222

وی اضافه کرد: در کشورهای توسعه یافته پرداخت یارانه به صنایع کوچک، متوسط و خرد برای حضور در نمایشگاه امری رایج و از مطالبات صاحبان صنایع تولیدی کشورها محسوب می شود و در ایران هم از سال 84 سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با مجموعه 31 شرکت استانی نسبت به برپایی نمایشگاههای بومی و منطقه ای اقدام کرده و کمک های یارانه ای را نیز به صنایع کوچک و متوسط برای حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی پرداخت کرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: چهارمین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و شهرک ها و نواحی استان قزوین در روزهای پایانی سال و در شرایطی که همه گیری ویروس کرونا منجر به رکود و ورشکستگی تعدادی از بنگاههای استان شده فرصت مغتنمی است تا با ارائه محصولات تولیدی زمینه آشنایی مشتریان با ظرفیت های تولیدی موجود نسبت به فروش محصولات و افزایش سهم بازار اقدام شود.

وی بیان کرد: این نمایشگاه در مدت 4 روز برپایی برای متخصصان می تواند فرصت تبادل تجربه را نیز مهیا کند که در این راستا امیدواریم به اهداف تعیین شده دست یابیم.

22

خانپور گفت: به دلیل شرایط کرونا از پذیرش شهروندان و بازدید عمومی معذوریم و این نمایشگاه فقط برای بازدید متخصصان با رعایت پروتکل های بهداشتی و تعداد محدود مجاز است اما امیدواریم در سال آینده با بهتر شدن شرایط زمینه برپایی نمایشگاههای عمومی هم مهیا شود. 

این نمایشگاه با مشارکت 80 واحد تولیدی و صنعتی برپا شده و از 19 تا 21 اسفند ماه برای بازدید متخصصان و کارشناسان دایر است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز