رئیس سازمان صمت استان قزوین:

امسال۵۴۲ هزار تن کالا از قزوین به خارج از کشور صادر شد

۱۳۹۹/۱۲/۲۶ - ۲۳:۰۲:۲۰
کد خبر: ۱۱۵۳۶۶۱
امسال۵۴۲ هزار تن کالا از قزوین به خارج از کشور صادر شد
رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: در سال جاری بیش از 542 هزار تن کالا به ارزش267 میلیون دلار از استان قزوین به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان قزوین عصر سه شنبه با حضور مظفر علیخانی معاون استانها و تشکل های اتاق ایران، حمید زادبوم معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، جمالی پور استاندار، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، محمد قاسمی دادستان، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین، مهدی عبدیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان و جمعی از صادر کنندگان استان و تولیدکنندگان در یکی از مجتمع های رفاهی قزوین برگزار شد.

عزیزالله افضلی در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت صادرات استان اظهارداشت: امسال بیش از 542 هزار تن کالا به ارزش 267 میلیون دلار شامل آهن آلات، فولاد، تخم مرغ، شیر خشک، سیب زمینی سرخ کرده، ظروف یک بار مصرف و ظروف شیشه ای به کشورهای دیگر صادر شده است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: عمده این کالاها به کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان، عمان صادر شده است.

image_2021_3_16-9_58_38_210_W6x

وی افزود: شرایط کرونا بسیاری از برنامه های صادراتی را تحت تاثیر قرار داد و برخی از معاملات صورت نگرفت.

افضلی تصریح کرد: در استان قزوین صادرکنندگان شاخصی داریم که با سابقه و تجربه ارزشمند خود به ارتقای جایگاه صادراتی استان کمک کرده اند و امیدواریم در سال آینده اتفاقات بهتری در این بخش رخ دهد.

وی گفت: بازاریابی و شناخت بازارهای هدف صادراتی یک کار تخصصی است و شاید همه تولیدکنندگان با آن آشنا نباشند لذا این بخش باید به صورت تخصصی توسط اتحادیه صادرکنندگان مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس سازمان صمت استان قزوین اظهارداشت: در سال آینده برنامه های مدونی برای صادرات استان پیش بینی شده که عملیاتی خواهیم کرد.

وی از همکاری دستگاه قضایی در همراهی با تولیدکنندگان و صادرکنندگان نیز تشکر و قدردانی کرد.

خان

در ادامه حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: با جذب 217 سرمایه گذار توانستیم رتبه اول کشور را دراین بخش کسب کنیم.

وی بیان کرد: با واگذاری 200 هکتار زمینه به سرمایه گذاران بستر لازم را برای جذب سرمایه گذار و تحقق جهش تولید در استان مهیا کرده ایم.

در ادامه از صادرکنندگان نمونه استان قزوین تجلیل شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز