افضلی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

توسعه معادن در اولویت برنامه های سازمان صمت استان قزوین است

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۱۰:۴۳:۵۲
کد خبر: ۱۱۵۸۷۶۲
توسعه معادن در اولویت برنامه های سازمان صمت استان قزوین است
رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: با تعیین تکلیف معادن راکد و بهره گیری از سرمایه گذاران با دانش و متخصص، زمینه توسعه فعالیت های معدنی در استان را در سال 1400 محقق می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عزیزالله افضلی در حاشیه افتتاح کارخانه بزرگ مس طارم در خصوص حمایت از بخش معدن در سال 1400 گفت: در شورای معادن استان یکی از برنامه های مهم استفاده مطلوب از ظرفیت های بخش معدنی است.

وی بیان کرد: اولویت امسال توجه به توسعه معادن و پرداختن به ظرفیت هاست و باید کسانی که در بخش معدن علاقمند هستند تشویق کنیم تا در کنار احداث و استخراج معدن بتوانند به صنایع جانبی نیز توجه کرده و آن را در زنجیره تولید قرار دهند.

رئیس سازمان صمت استان قزوین تصریح کرد: امروز ایران در ردیف 10 کشور معدنی جهان است و ما می توانیم از این ظرفیت بهتر استفاده کنیم لذا باید احداث کارخانجات معدنی در کنار معادن مورد توجه جدی قرار گیرد.  

افضلی

رئیس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: مقام معظم رهبری رهنمودهای ارزشمندی برای فعال شدن بخش معدن ارائه فرمودند و ما باید به آن تاسی کنیم لذا رویکرد ما جلوگیری از خام فروشی است.

وی افزود: منطقه طارم در استان قزوین هرچند کمتر توسعه یافته است اما اینجا معادنی داریم که چند دهه سابقه دارند که استفاده نمی شود و ما قادریم با ایجاد زیرساخت های آب، برق و گاز به توسعه یافتگی این منطقه کمک کرده و اشتغال پایدار را رقم بزنیم.

افضلی گفت:از همه سرمایه گذاران استان و سایر مناطق دعوت می کنیم در استان حضور پیدا کنند و تعهد می دهیم مجموعه مدیران استان در خدمت هستند تا با رفع موانع موجود بخش معادن توسعه همه جانبه داشته باشد.

رئیس سازمان صمت استان در خصوص ظرفیت های معدنی استان گفت: در مناطق مختلف استان قزوین، معادن سرب و روی، آلومیت و آهن و ظرفیت های عظیمی وجود دارد اما برخی مواقع به دلیل قرار گرفتن معادن در محدوده های زیست محیطی و حفاظت شده، افراد آن را رها کرده اند و کار به سرانجام نرسیده است.

وی اظهارداشت: در شورای معادن دنبال این هستیم تا همزیستی مسالمت آمیزی میان معدن و توسعه با حفظ محیط زیست ایجاد کنیم و دنبال معادن سبز باشیم.

کارخانه مس

وجود 259 معدن در استان قزوین

افضلی یادآورشد: در استان قزوین بیش از 259 معدن داریم که فعال و غیر فعال است که بیشتر آنها کانسار و شن و ماسه است که حدود نیمی از آنها فعال و بخشی هم غیر فعالند.

وی اضافه کرد: بیشتر معادن استان شن و ماسه هستند و تعداد معادن غیر فعال ما 78 معدن است که امسال برای آنها برنامه مدونی داریم.

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: هدف و نقشه راه در شورای معادن استان در سال گذشته توجه به آمایش سرزمینی معادن بود و ما هر معدنی که غیر فعال بود در دستور کار و مورد بررسی قرار دادیم تا اگر مانعی در مسیر فعال شدن آن وجود دارد برطرف شود.

کارخانه مس 43244

وی بیان کرد: در این بررسی اگر مشخص شود که بخش مدیریت مشکل دارد رویکرد ما خلع ید و ابطال پروانه معدن و واگذاری به سرمایه گذاران جدید است که این رویکرد امسال با جدیت پیگیری خواهد شد.

افضلی اظهارداشت: به اطلاع فعالان بخش معدن می رسانیم که عزم جدی مسئولان استان در واگذاری معادن به افراد دارای اهلیت فنی، تخصصی، علمی و مالی است و هر متقاضی که نتواند معادن را در موعد مقرر به بهره برداری برساند لغو مجوز می شود.

رئیس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: اولویت امسال ما در بخش معادن، فعال کردن معادن راکد و پس از آن ایجاد واحدهای صنعتی و معدنی در کنار یکدیگر است. 

hhi1801-1

افضلی اضافه کرد: سرمایه گذاران بزرگی که سابقه خوب و مهارت و دانش علمی و سرمایه دارند به استان دعوت شده اند و مذاکرات اولیه با آنها صورت گرفته و سیاست ما حمایت از متقاضیانی است که اهلیت علمی و فنی و مالی لازم را داشته باشند تا بهره برداری از معادن با سرعت بیشتری عملیاتی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز