دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین:

مهارت آموزی معتادان پاک شده در اولویت برنامه امسال است

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۶:۳۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۶۱۶۵۲
مهارت آموزی معتادان پاک شده در اولویت برنامه امسال است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: فرهنگ سازی برای گروههای آسیب پذیر و مهارت آموزی معتادان پاک شده برای ایجاد بستر اشتغال از اولویت های امسال است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی رحمانی در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که عصر چهارشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با اجرای طرح نوروزی و جمع آوری معتادان متجاهر به کاهش آسیب های اجتماعی کمک موثری شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 45 نفر در حال غربالگری هستند و در بازدید از کمپ ها در شریفیه البرز، آنجیلاق و نویدان آبیک وضعیت خدمت رسانی مناسب بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین یادآورشد: در شهرستان البرز با کمبود تعداد کمپ های نگهداری و ترک معتادان مواجهیم که باید برای رفع این نیاز برنامه ریزی کنیم.

image_2021_4_7-16_16_49_4_Byx

مهارت آموزی معتادان پاک شده را در دستور کار داریم

رحمانی تصریح کرد: یکی از چالش های معتادانی که پاک می شوند موضوع اشتغال است که در این راستا برای مهارت آموزی این افراد در همه کمپ ها برنامه ریزی شده تا زمینه اشتغال این افراد  با افزایش مهارتها تقویت شود.

وی گفت: بسیاری از معتادان قادر به بیمه کردن خود نیستند لذا باید برای تحت پوشش قرار دادن آنها با کمک نهادها و خیرین برنامه ریزی کنیم.

رحمانی از افزایش خدمت رسانی به معتادان در سال گذشته خبر داد و یادآورشد: در سال گذشته حدود 40 هزار نفر از خدمات مشاوره ای، توانبخشی، روان پزشکی و سایر موارد استفاده کردند.

160 هزار نفر با پدیده اعتیاد درگیرند

وی اظهارداشت: حدود 160 هزار نفر از جمعیت استان در معرض آسیب جدی و درگیر پدیده اعتیاد هستند و در سال جاری موضوع فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را در اولویت قرار داده ایم تا آسیب های این بخش کاهش یابد.

رحمانی اضافه کرد: با همکاری آموزش و پرورش، اداره کار، فنی و حرفه ای و دانشگاهها تلاش می کنیم گروههای آسیب پذیر را با آموزش و آگاهی بخشی از مصونیت برخوردار کنیم.

14

اعتیاد را از گروههای آسیب پذیر دور کنیم

وی اظهارداشت: رویکرد ما این است که اعتیاد را از گروههای آسیب پذیر دور کنیم و آموزش و فرهنگ سازی بیشتری را در برنامه ها قرار دهیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین بیان کرد: با تشکیل 504 کانون یاری گران زندگی در مدارس و تجهیز خانه های ورزش روستایی با کمک اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین و تولید برنامه های تلویزیونی امیدواریم به دستاوردهای بهتری برسیم.

رحمانی یادآورشد: در حال حاضر 13 سمن در این زمینه فعالیت می کند و ما اگر بتوانیم سمن های بیشتری را وارد مشارکت در کارها کنیم به نتایج خوبی می رسیم.

وی گفت: مشارکت انجمن های ترک اعتیاد و سمن ها و اطلاع رسانی با کمک رسانه ها می تواند به موفقیت های این عرصه کمک کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز